Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '09

 
Kategori
Güncel
 

Yeni yasamız kutlu olsun!

Yeni yasamız kutlu olsun!
 

Sigara yasağı genişletilmiş haliyle bir kaç dakika sonra yürürlüğe giriyor, hatta şu an ilk dakikaları bile yaşanıyor olabilir.

Televizyonda canlı yayında yeni yıla bir kaç dakika kala alınan görüşler gibi yasak soruluyor. Yasağı "hoş geldin dumansız hayat" çığlıklarıyla karşılayan yok gibi.

İçenler öfkeli, kırgın; içmeyenler için ise söz söylemek bekara kadın boşamak misali...

İşletme sahiplerinin farklı önerileri var, ama ortak sözleri tümden bir yasaklamanın işlerini engelleyeceği yönünde. Aslında katılmamak imkansız onlara; çünkü her biri mutlaka ve mutlaka yasadaki açıklardan faydalanarak işi kılıfına uyduracaklardır diye düşünüyorum. Şimdiden bacalı güneş şemsiyeleri üretilmiş hatta ısmarlanmış bile bir çok kafe için.

Sigarayla hiç bir zaman dost olamadım, aynı masada bile durmak her zaman benim için sıkıntı olmuştur.

Ancak yine de sigara içilen bölümlerin ayrı olması benim için yeterli bir uygulamaydı; kaldı ki bunu artık hemen her türlü işletmede ve farklı türdeki pek çok mekanda görüyorduk.

Keşke uygulansa her yerde harfiyen, keşke sigara içenler bu gece itibariyle bir anda kurtulabilse bu illetten; ama işte öyle olmayacak!

Yine de iyimser bir yaklaşımla belki azaltan olur demek istiyorum; ama karamsar baktığımda da gizli saklı içilen dumanaltında kalmış daha bir hırsla bu hain dostuna sarılmış insanlar geliyor gözümün önüne...

Şimdi yatıyorum; bu geceyi yılbaşı gecesi gibi farz edip yeni doğan gün için bir dilek tutuyorum:

"Yarının kimsenin ilk iş olarak yasağı delme geyiği yapmadığı, içenlerin kendi sağlığının kontrolünü gerçekten ve içten gelerek kendi eline aldığı yepyeni kararlar ve kararlılıkla uyanıp sonsuza kadar sigarayı bıraktığı bir gün olması dileğiyle..."

Nice dumansız yıllara, yeni yasamız kutlu olsun.
 
Toplam blog
: 21
: 1066
Kayıt tarihi
: 21.04.09
 
 

Merhaba...! 1982 Manisa doğumluyum. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakultesi İngilizce Öğretmenliği'nde..