Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '16

 
Kategori
Şiir
 

Yeni yıl falı

Yeni yıl falı
 

Ne ise falımız, o çıksın halimiz.


Fala inanmasam da sözü desteksiz atmam,
Halk ciddiye alır mı, onu pek bilmiyorum.
Müslümana elbette tutup salyangoz satmam,
Midye desem bilir mi, onu pek bilmiyorum.
 
Ahali habersizmiş olacaklardan meğer,
Bu yüzden istikrara verilmiş onca değer.
Türk tipi başkanlığa umut bağlarsa eğer,
Hitlerimiz olur mu, onu pek bilmiyorum.
 
Strateji ustası taktikte yamak kaldı,
Ayı ile yatağa girmeye ramak kaldı.
İnsanlar evden oldu, yatmaya hamak kaldı,
Asacak dal bulur mu, onu pek bilmiyorum.
 
Bundan sonra olacak kendini belli etti,
Alâmetler belirdi, kiminde hoşa gitti.
İşte kara göründü, sanırım deniz bitti,
Kaynayan su ılır mı, onu pek bilmiyorum.
 
Şarlatan konuştukça demokratlar susacak,
Fetva ile yöneten ilamını asacak.
Mehdi gelmese bile, rüzgârları esecek,
Bir halife gelir mi, onu pek bilmiyorum.
 
Birisi devrimleri kökünden doğrayacak,
Şerleri yutturacak, fakat hayra yoracak.
Atatürk’ün mirası talana uğrayacak,
Cumhuriyet kalır mı, onu pek bilmiyorum.
 
Fala inanmayanlar yine falsız kalacak,
Yanlış karar verecek, sonra pişman olacak.
Muktedir zora düşse, muhaliften bilecek,
Köpekleri ulur mu, onu pek bilmiyorum.
 
Durum gösteriyor ki, falım gerçek çıkacak,
Muhterisler bu yıl da çok canları yakacak.
Krala çıplak diyen cezasını çekecek,
Yine nevzat* ölür mü, onu pek bilmiyorum.
 
Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
*Nevzat: Çocuk.
 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..