Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni yıl ve çocuğumuz

Yeni yıl ve çocuğumuz
 

ISPARTA GÜLÜ


2008 yılı mutluluklar ve huzur getirmesi dileğimle, çocuklarımıza lütfen zaman ayıralım.

Yıllar sonra yalnız kalınca çok geç kalmış oluruz…

YENİ YIL VE ÇOCUĞUMUZ

Her yıl, yeni yıl geldiğinde resim dersinde resim çalışmaları anlatılırken, yaşlanmış eski yıl ve sırtında torbası elinde bastonu ile ağır ağır terk ederken , torbasında eski yılın adı yazılırdı.Yeni yıl bir çocuk olarak gösterilir göğsünde ki kurdele da ise yeni yılın adı yazılırdı.İlköğretim birinci kademesi öğrencilerinin yeni yıl kavramı resim derslerinde hep böyle işlenirdi.İş derslerinde yeni yıl takvimi yapardık.Karton üzerine eski yıl kompozisyonu aynen yapılır ve kardan adam ve kar yağışı şeklinde gösterilirdi.Şimdi bilemiyorum farklı bir anlayış ve çalışma yapılıyor mu?Etkinlik çalışmaları içersinde yer alıyor mu?

İşte böyle bir çalışmayı yapan öğrenci elinde çalışması anne ve babasının yanıma varıyor;

Yaptığı çalışmayı babasına gösteriyor.Baba gazetesinden başını hafif kaldırıyor ve güzel olmuş diyor.Çocuk daha sonra annesine gösteriyor.Bir gözü televizyon dizisinde yan gözle bakarak önemsemez tavırla güzel olmuş, diyor.Çocuk ilgisizlik durumundan odasının yolunu tutar.çalışmasını fırlatır atar.Halbuki ne emek vermişti, yaptığı çalışmayı beğendirmek için …Annesi ve babası beğenmedikten , ilgilerini çekmedikten sonra başkaları hiç beğenmez

yargısına varmıştı….

Saygı değer anne ve babalarımız, lütfen çocuklarınıza zaman ayırınız, geç kalmış olmayalım..Aşağıdaki şiiri Alice Chase yetişkin çocuğuna yazmıştır.Dr.Abidin Sönmez çok güzel çevri yapmıştır.İbret alınması dileği şiiri yayınlıyorum.Nice yıllara sağlık ve huzur içinde kavuşmanız dileği ile yeni yılınızı kutlarım…


Çocuğumuza


Sürekli meşguldüm o kadar sene

Seninle doyasıya oynayamadım

Sen beni çağırdın gel oyna diye

Ben bir türlü zaman ayıramadım


Giydirdim, doyurdum, seni kolladım

Sadece bunları yeterli sandım

Bana oyuncağını getirdiğinde

Ben seni çoğu kez,

Başımdan savdım.


Yatağa yatırır seni

Okşardım

Sen uyur uyumaz hemen çıkardım

Şimdi o günleri çok özlüyorum

Keşke bir dakika fazla kalsaydım

Hayat ne kadar kısa, yıllar ne çabuk

Ne zaman büyüdü bu küçük çocuk

Ona dokunmak için uzandığımda

Ellerim bomboş kalır, yüreğim buruk


Artık ne resimler , ne de oyunlar

Ne iyi geceler, ne sarılmalar

Hepsi çok geride, ulaşmak çok zor

Yaşanmadı sanki o güzel yıllar

 
Toplam blog
: 15
: 999
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

Yazmayı ve okumayı çok seviyorum. Nostalji ile yaşamak çok güzel... Geriye dönüp baktığımızda anılac..