Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '10

 
Kategori
Deneme
 

Yeni Yıl

Yeni Yıl
 

kar bekliyoruz..


Merhaba dostlar,

Yeni yılın ilk günlerinden size merhaba.. Bakar mısınız tarihe, yeni yıl eskimeye başlamış bile… Sevgili blog sitemi çok ihmal etmişim, ben de yeni fark ediyorum… Oysa sizleri seviyorum, size bir şeyler yazmayı seviyorum… Eski yılı uğurlayıp yeni yılı karşıladığımız gece, eşimle yalnızdık… Böyle özel günlerde etrafımızda hep birileri olurdu genelde… Bu defa yoktu… Ve bir şey fark ettim, hayatımızın her dönemi farklı kalabalıklarla geçiyor… ama ne yazık ki, durmuyor, geçiyor… önce çokluklar, sonra yokluklar, sonra yalnızlıklar, sonra hiçlikler… Bu farkındalıklar ya da şuur hali son zamanlarda pek çok kavramı yeniden tanımama ya da o kavramların farklı anlamları da olduğunu anlamama sebep oluyor... Bu halimi seviyorum… Çok sofistike, Çok bilgece bir bakış kazandırıyor bana… Ve tabii her şeyi yeniden sorgulamaya götürüyor beni, bu yeni bilinç arayışı… Bu sorgulamalardan biri de yılbaşı gecesi ile ilgili idi. Bir gece öncesinden değişik olan ne idi?.. Gene gün battı, gece başladı ve sabah oldu. Ama genelde herkeste bir farklı yaklaşım var… Hatta kavga bile çıksa bir nedenle (Yani yılbaşı gecesi olacak iş mi?) diye ayrı bir değer veriyor insanlar bu geceye… O ne heyecan, o ne coşku, o ne eğlence, onlar ne davetler öyle... Sofralarda kuş sütü eksik adeta… Bence hepsi bir aldatmaca... Kendimizi kandırmaca… Aslında kimseye de bir zararı yok, hatta tam tersi mutlu ediyor insanları… Öyleyse varsın olsun… Amacımız insanların mutlu olması değil mi? Amaaa can alıcı soru burada? Mutlu oldunuz mu?... ( Evet )diyenleri yürekten kutluyorum... Neden biliyor musunuz? Kafada o adar sorun varken, onları rafa kaldırıp, hiç yokmuş gibi unutup eğlenebilmelerini kutluyorum… Eğlenmeyi mutluluk saydıkları için kutluyorum… Neşeli insanlar oldukları için kutluyorum.(Çünkü neşeli insanlar eğlenmeyi ve ondan keyif almayı bilir.) Geçici bir süre için bile olsa sıkıntılara ara verebildikleri için kutluyorum…Hayatlarını bu kadar güzel yönlendirebildikleri için kutluyorum… Hele bir de eski yılı uğurlama-yeni yılı karşılama seromonisi bir sevilenle birlikte yapılırsa, katlamalı hazlar, keyifler yaşanır… Böyle yapanları kutluyorum…

Yeni Yıl'a Dair

Her geçen gün 'yeni yıl'dır aslında,
Seven gönüllerde 'an' değerlidir.
Mutluluk tahtında, sevgi faslında,
Bir yarin gülüşü 'en' değerlidir...

Çekilmez hallere gelirse hayat,
Gün'ler bile geçmez, aylara inat,
Koskoca yıl... asra dönerse kat, kat,
Yanıp tutuşmaya 'can' değerlidir...

Sohbetimiz varsa, canan yanında,
Saatin önemi var, dakikanın da,
İzimiz kalmışsa, yar mekanında,
Yolcular geçici... 'han' değerlidir

Mehmet Sait Şimdi İ

şte yeni yılı cananla karşılayan bir şair... Gördünüz mü benim gibi düşünenler var, (...seven gönüllerde an değerlidir) diyor şair…Zaten zaman denilen süre an’ların bir araya gelmesinden elde edilmiştir. bu an’lar cananla sohbet ederek geçiyorsa tabiî ki yalnız saatin değil, dakikanın, hatta saniyenin önemi vardır… Ve unutmayın ki, yaşanan her gün insan için yeni bir gündür, yeni bir yıldır… Çünkü her günü yaşamak bir mucizeyi yaşamaktır. Bir mucizeye tanık olmaktır. Bu yaşanılanlardan daha değerli ne olabilir. Bu gerçeği kavrayabilmek bile her günü yeni yıl gibi, bayram günü gibi yaşamayı gerektirir… Bütün dünya yılbaşlarında koca bir bayram yerine benziyor. Işıklar, renkler pırıltılar. Bir gün için de olsa bayram yerindeki çocuklar gibi olmak ne güzel, ışıklar, renkler , pırıltılar ne güzel!… Ben yaşadığımız anın farkında olmamızı istiyorum hepimizden … Çünkü dün yaşandı bitti , yarın gelmedi, ama yaşanan gün bugündür. Hz Mevlana ne güzel söylüyor;

Dünle beraber gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait. Şimdi, yeni şeyler söylemek lazım.

Dün yaşanan kederler dünde kaldı bizi üzmesin, sevinçler de bitti... Yarın yaşanacakları bilmiyoruz, olmamış birşey için üzülmek ya da sevinmek doğru mu? Belki şartlar değişecek tahmin ettiğimiz olaylar hiç yaşanmayacak . Oysa bugün yaşanmaktadır ve bizim için vardır... Ne yaşarsak yaşayalım hayattayız ve umutlarımız var… İşte yeni yıl! Gelecekten umut getirdiğine inandığımız YENİ YIL HOŞGELDİN! Siz hiç kendinizin ne kadar önemli olduğunu düşündünüz mü? Yaşadıklarımızın hepsi; keder, sevinç, sevgi, umut… Siz olduğunuz için var. Siz olmasaydınız bunlar da olmayacaktı. İyi ki varsınız… Yaşam her şeyiyle ne güzel değil mi? Eski yıl-yeni yıl ne güzel değil mi?..

filozof

 
Toplam blog
: 9
: 1160
Kayıt tarihi
: 09.12.08
 
 

Trakya' da doğdum, Anadolu' da yaşadım. Emekli felsefe öğretmeniyim. İki kızım, üç torunum var. Öğre..