Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '08

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yeni yıla dokunmadan önce

Yeni yıla dokunmadan önce
 

Yakılmamış tek bir çöp kaldı!


Tüm dünya, tüm insanlık düşünsün, ölçsün kendisini...Dünyayı nasıl yaşanmaz kıldıklarını, eski yılları nasıl kararttıklarını.

Ben eski yıla 'at bir çentik' diyemiyorum!

Yılların önündeki minik kutucukları habire çentikliyoruz. İçini (OK) mi yaptık, (X) mı koyduk yoksa (?) ile mi doldurduk?

Her yıl sonu ne koyduk kutucuğumuza? Hakkını verdik mi işaretlerimizin? İçiniz rahat mı?

Bir işaretle doldurunca kutucuğumuzu, yeni yılın yeni kutucuğunu çizmek için hemen nasıl da sabırsızlandık? Geçmiş yılın kutucuğuna attığımız işaret neydi hemen nasıl da unuttuk?

Evet, geçmişle yaşanmaz… “dün dünde kaldı artık yeni şeyler söylemek gerek cancağızım”.

Ama her yıl sonu yaptığımız da bu değil miydi? Yeni şeyler söylemek, bize kucak açmış bekleyen yıla…yeniden yeniden heveslenmek yaşamaya.

Belki ömrünüzün baharında olsanız bunu yapmak çok kolay. Benim de çok heveslendiğim zamanlarım oldu yeni bir yıla, hiç hesabını yapmak ihtiyacı hissetmeden eski yılın.

“Amaannn sen de” dedim, “ne olduysa oldu, ne yaşadıysam yaşadım, dün gitti bak yeni yıl geldi, yeni umutlar beni bekliyor, hadi hemen hayalini kurmaya başla, bırak giden yılın hesabını kim yaparsa yapsın, canın nasıl istiyorsa öyle işaretle kutucuğunu” diye diye gelmedim mi bu yıl sonuna kadar.

Yok, bu sene kutucuğumu, her neyi işaretleyeceksem bilerek, düşünerek, yanlışımı doğrumu hesaplayarak dolduracağım.

Yanlış yaptın diyeceğim…Hem de çok yanlışlar, istemeden, bilmedendi ama yanlıştı!

Doğrularımı tartacağım…girin bakayım sıraya. Ne işe yaradınız? Yaradınız mı yaramadınız mı?

Yaşamın çapı çarpanı, yüzölçümü yok demiştin hani, ölçmeye çalış bakalım belki de vardır birkaç metrekübü, metrekaresi. Yine hemen heveslenme ölçmeden geçmeye.

Yok, bu sefer kesin kararlıyım…ölçeceğim.

Tüm dünya, tüm insanlık da düşünsün, ölçsün kendisini...dünyayı nasıl yaşanmaz kıldıklarını, kararttıklarını.

Sonra da dönsün kutucuğuna, gönül rahatlığı(!) ile atsın çentiğini, ister OK, ister (X) isterse (?) koysun.

Ama illakide çentiğinden ders alarak yeni yıla dokunsun.

Zaman azalıyor, kutucuğa (.) koymaya az kaldı.

Yoksa yeni yıl için pembe bir tablo mu çizmeliydim? Haklısınız…şimdiye kadar her yeni yılı pespembe çizdik ama her yılın sonuna kadar da pembeyi mosmor yaptık, farkında mısınız?

Yılların dökümünü yapmadan yeni yıla dokunmak istemiyorum.

Size kolay gelsin!

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..