Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '08

 
Kategori
Müzik
 

Yeni yıldız doğuyor: Sebile Can

Sebile Can Burdur ilinin şirin ilçesinde yetişmiş sanatçımızdır. Sanatçımızın öz kültürüne sahip çıkmasını halkımız takdirle karşılamıştır.
Halk müziğinin güçlü sesi olduğunu üstatlar ifade ediyor. Kendisi diyor ki, ben yetiştiğim kültürün insanıyım. En büyük ilham kaynağım içinde yetiştiğim Kezban yengenin çıkış yeri olan yerdenim.

Dirmil’in çalgısının yazıldığı , yerin içinde büyüdüm.. Deveci türkülerinin kültürüyle büyüdüm.

Klasikten öte kendimi bu alana adamış biri olarak, daima doğduğum toprakların kızı, ülkemin sanatçısıyım. Ülkemin sesini duyurmaya çalışacağım ve çalışıyorum.

Ülkemi tanıtmak, bunun yanında Burdur ilinde yetişmiş geçmiş sanatçılarımızın kültürlerinin içinde büyümem bence rabbimin lütfü.

Halkımın içindeyim, bende sizlerden biriyim der Sebile. Büyüklük Allah’ a mahsustur. Kendimi yetiştirmeye adadım.

Büyüklerimin kültürüme uyanlarla çalıştım. Onların davranışlarını ve sanatkârlık yönlerini kendime model edindim.

Güzellikler üzerine kültürümü geliştiriyorum. Vatanımın her yerine davet edildiğim de, severek giderim. Gittim. Gidiyorum nerede vazifemiz olursa ircaa ederim.

Biz nerede kültürümüzü sunacağım ortam olursa hayır demem. Ben kendim için yaşamam uygun olmaz. Ülkem için yaşıyorum.

Ben dünyanın neresinden uygun davet alırsam oradayım. Uzak yakın demem. Avrupa olmuş, Anadolu olmuş fark etmez.

Yeter ki davetten amaç türkülerimizi paylaşmak isteyenleri buluşturmak olursa, varım. Biz Anadolu 'nün ücra yeri denen yerinde köylerden birinde doğmuşum, doğmuşum.

En büyük zenginliğim, kültürümüze sahip çıkmam ve siz dinleyicilerim ve sevenlerimdir.

Varlığın yokluğun ne olduğunu bilirim. Benim için en önemli avantajım halk müziğinin söylendiği, sunulduğu, yaşandığı ve kültürün korunduğu yerde doğmamdır.

Kültürümüzün en etkili alanının türkülerimiz olduğunu biliyorum. Kendime Allah' in bahşetmiş olduğu sesin ve sesimin değerini biliyorum.

Şükrediyorum yüce rabbime. nimetinin kıymetini biliyorum. Gündeme sesimle gelmek, başka konularla gündeme gelmek istemem.

Halkımızın insanlarına saygı duyarım. İstedikleri halk müziğini, içten ve yürekten söylerim. Halkımızın her kesimi benim için aynıdır. Festivallere katılıyorum.

Yaz günlerim programlarla dolu geçiyor. Kışın yazın her zaman kültürümüzün anlatılmasına katkıda bulunuyorum.

Bizi biz yapan değerlerin başında anne baba ziyareti başta gelir. İmkânım ölçüsünde, zamanım olunca ilk fırsatta ailemi ziyaret ederim. Hayır, dualarını alırım.

Sahne öncesi besmeleyle çıkarım konsere, konser sonu ise Allah’a şükrederim. Halkıma halkımın değerleriyle hizmeti benimsedim.

Ne kadar çok değerlerimizin olduğunu biliyorum. Yeterliyim demeden gece gündüz, kültürümüzün gülen yüzü, arkasında sadece sesi olan birisi olarak çalışıyorum.

İyi niyetimle, çalışmalarımla bu günlere geldim. Ülkem insanı nereye davet ederse oradayım. Sesimle, sanatımla ve özellikle kültürümüzü yaşamak, yaşatmak için varım.

Kendimi hiçbir zaman halkımızın üstünde görmedim. Görmem de. Sonuçta hepimiz Allah' in en değerli varlıklarıyız.

Öncelikle kültürün harmanlandığı saz söz müzik çalışmalarının zirve yaptığı çevremin kıymetini biliyorum. Rahmetli Kadir Turan rahmetli Emin ve Sümer Ezgi gibi sanatçılarımızın talebesi olabilmeyi şans görüyorum.

Günümüzde ki yöre sanatçılarımıza minnet borçluyum. Kişi sadece kendi meydana gelmez. Birikimimin olmasına katkıda bulunan çevremde ki insanları hiç unutmadım.

Kültürümüzün Avrupa da yaşaması için etkinliklere davet olunca katılıyorum. Saz, söz ve sipsinin en güzel ircaa edilen bölgesinde yetişmenin tüm güzellikleriyle varım diyor.

Tüm gayretim ülkemizin, ilimizin kültürünü tanıtmak.

Burdur hala sorgulanıyor Antalya’nın Isparta ‘nın ilçesi mi diye? Güzel Burdur’umuz Türkiye’mizin on beşinci vilayetidir.

Burdur doğumlu olarak orta Asya kültürüyle yoğrulmuş modern, asri ama gelenek göreneklerine bağlı biriyim.

Çalışmaktan zevk duyarım. Kültürümüzün temsilcisi olarak, Anadolu evladı olarak, örfüne bağlı sanatını icra eden biriyim.

Kendimi anlatmaktan öte Sebile Can konserlerini dinlemenizi öneririm. Evet, ben de katılıyorum kültürüne bağlı genç sanatçımızla konserde buluşmanız veya festivallerde görüşmeniz dileklerimle.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..