Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '10

 
Kategori
Deneme
 

Yeni yılınız kutlu olsun...!

Yeni yılınız kutlu olsun...!
 

Yeni yıla girmek öyle basit bir iş değil. Basit olsa idi her hafta yeniden girerdik.
Öyle aniden gireyim dersen, mazallah başına fişek mişek düşer, ALLAH korusun!
Yani bunlar ince hesaplar, öyle cumburlop, "yeni yıla" giriyorum demekle olmaz!
365 gün yan gel yat, sonra tam birinci ayın birine gireceksin, birden alemi velveleye ver...
Olmadı usta! Ayıp!

Hem öyle aniden girince insan birden afallar. Eşine sorar insan:
- Ne oldu hanım...??
- Hiç, yeni yıla girdik bey.
- Deme yav? Nasıl oldu? Hiç fark etmemişim...
- Sen zaten ne fark ediyorsun ki, saçımı bile fark etmediydin...
- Hanım sende gözle kaş arasında saç modeli degiştiriyorsun... Geçen yıl saçında birşey yoktu!
- tövbe tövbe...

***
Yılbaşı çok tuhaf birşey, biraz da paradoks.
Oturuyorsunuz yıl 2010, bir bakmışsın 2011 olmus.
- Hanim, hangi yıldayız biz?
- 2010 bey...
Beş dakika geçince
- Hanım hangi yıldayız biz?
- 2010 dedim ya, daha yeni sordun ayol
- Yok hanım, 2010 değil bak 2011 olmuş!
- Aman bey, ALLAH aşkına uğraşma benimle....

Yılbaşı böyle birşey. Aniden değişiyor.

Yalnız birşeyi halen çözemedim. Şu Noel Baba var ya hani...
Ya var ya kırmızı şapkalı, ortalıkta gezinen Hıristiyan Rahip.
O ne zaman bizim yılbaşına sahiplendi, bir türlü anlayamadım arkadaş. Geçenlerde Google'de bir yılbaşı kartı bakayım dedim, tüm resimler de Noel baba ve çam ağacı var.
Bir daha baktım doğru yazmışmıyım diye, yoo doğru "Yılbaşı kartı" yazıyor.
Üç beş sayfa aradıktan sonra kendi kendime dedim ki:
- Vay be, misyonerlik böyle birşey zaar...

Ne oluyor halkım, hayırdır? Noel baba bizim ne zaman Yılbaşı simgemiz oldu? Başka simge bulamadın mı halkım? Gönül rahatlığı ile ben şimdi Google'de bir Yılbaşı kartı bulup gönderemeyecekmiyim ?

Kapıdan kovuyoruz misyonerleri, Noel kılığına girip bacadan giriyorlar.
- Bey... bak yine Noel gelmiş
- Yine mi gelmiş o misyoner? Daha geçen yıl kovduktu. ?
- hee... Vallaha gelmiş bey. Bacadan girmiş.
- Hay onun bacasınada, kırmızı şapkasınada....
- Küfür etme bey, nede olsa din adamı...
- La havle vela kuvvet....

Ben Noel felan anlamam arkadaş. Bana yılbaşında türkü söyleyin, bana saz eşliğinde deyişler söyleyin, bana Efelerden, Çerkezlerden, Azeri türkülerinden çalıp söyleyin, bana Karadeniz havasından, argovan havasından, türk sanat müziğinden söyleyin.
Ak sakallı gazi dedelerimiz dururken, elin Hıristiyan ruhbanını, yılbaşı simgesi yapmakta neyin nesi oluyor.
Halkım yoksa siz Hıristiyan oldunuz da benmi fark edemedim Almanya'larda?

Yılbaşı mılbaşı felan kutlamıyorum arkadaş!
Noel baba bu ülkede bacalardan evlere girdikce ben yılbaşı felan kutlamıyorum, işte o kadar!!

***

- Bey... Bacadan sesler geliyor... O olmasın yine
- Kim hanım?!
- Noel dedikleri var ya...
- Noel'in bizim evimiz de ne işi var hanım, Hıristiyan'mıyız biz?
- Niye, Televizyon da çocuklara hediye dağıtiyordu İstanbul'da... Hem ne biliyorsun belki Müslüman olmuştur
- Yahu hanım sende... Tövbe tövbe...

Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..