Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '07

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Yeniçeriler geliyor, Hazerfen havada...

Yeniçeriler geliyor, Hazerfen havada...
 

Geçenlerde bir arkadaşımla İstanbul’un tarihi mekanları üzerine sohbet ederken,

"Şu İstanbul’da turist getirecek, çuvallar dolusu para kazandıracak o kadar yer var ki, ama adamlar değerlendiremiyorlar. Sadece gelenlere taşları gösteriyoruz, Topkapı Sarayı'nı, Dolmabahçe’yi, Galata Kulesi’ni, Kız Kulesi’ni mekan olarak gösterip, tarihçesini anlatıyoruz. Ama bir şey eksik kalıyor" dedim.

"Neymiş eksik kalan?" diye sordu.

"Can yok can" dedim. "Buraları canlandırmak lazım."

"Peki nasıl olacak o iş?" diye soru üstüne soru getirince, başladım anlatmaya.

Bir defa Topkapı Sarayı’nın önüne bir Mehter Takımı koyarım. İçeriye de yeniçerileri dikerim, sonra cariyeler, siyahi haremağaları, padişah kılığında emir verenler, hanım hanım dolaşan sultanlar.

Ayrıca Galata Kulesi’nden belli günlerde Hazerfen Ahmet Çelebi’yi Üsküdar’a uçururum.

Yetmedi, Karaköy’den Haliçe’ bir yol açar, kalastan kızaklar üzerinde sembolik gemileri kaydırırım."

"Yok devenin nalı artık. Oldu olacak, Fatih’in ordusunu kur da, yeniden fethet İstanbul’u" diyerek alay etti, ardından da kahkahayla güldü.

"Gül sen, gül" dedim. Elin adamı olsaydı bak nasıl yapardı ama biz de nerdeee o kafa. Sen de bana gülersin böyle işte" dedim.

Ama aklın yolu bir derler ya, gazetedeki haberi okuyunca arkadaşımla sohbetimiz aklıma geldi. Bakın işte bundan sonra Topkapı Sarayı’nı yeniçeriler koruyacakmış. Ayrıca diğer çalışanlara da sarayın ruhunu tam yansıtsın diye zamanına uygun kıyafetler giydirilecekmiş.

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay açıklamış. "Bunun arkası da gelecek daha" demiş.

İnşallah gelir de, ben de arkadaşıma ‘devenin nalı’nı gösteririm.

Ah!, Bakan’a ben bir ulaşabilsem, bende daha ne projeler var ama, neyse kendileri de düşünüyor zaten.

Bunlar bir yapılsa, siz o zaman görün İstanbul’u, ne şenlik olur ama.. Bazen hayal ediyorum, Rus gemilerinden biri geçerken Anadolu ve Rumeli Hisarlarından sadece ses çıkartan birer tane göstermelik top atılsa ve top geminin üstüne düşüp patlayınca içinden dostluk mesajları çıksa, kaptan ne yapardı acaba?

Bu İstanbul’un taşı toprağı altın ama, sadece Eminönü’de tezgah açmayla ya da Maslak’a gökdelen dikmeyle olmuyor ki.

Kültür Bakanımız aklıyla bin yaşasın, önce Topkapı’dan başlasın, arkasını da getirsin, ne medya peşini bırakır ne de gazete sütunlarından iner.

Ben olsan Cüneyt Arkın’ı da bu işin başına getiririm. Bu işleri ondan daha iyi bilecek başkasını da zaten zor bulur.


http://www.milliyet.com.tr/2007/10/12/yasam/yas02.html

 
Toplam blog
: 121
: 1472
Kayıt tarihi
: 23.08.07
 
 

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü mezunuyum. 28 yıllık g..