Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '19

 
Kategori
Siyaset
 

Yeniden Başkanlık Referandumu

Valla görünen o ki başkanlık sistemine geçilmesi iyi olmadı.

Ama Cumhur ortakları başkanlıktan dönüş yok diyorlar.

Gerçi bu sistemin ne ölçüde başkanlık sistemi olduğu da tartışılır. Kabul edilsin diye kenarını köşesini kırptılar Fox’un sunucusunun dediği gibi ucube bir sistem meydana getirdiler; partili cumhurbaşkanı da neymiş başkanlıksa başkanlık de.

Cumhur ortakları başkanlıktan dönüş yok diyorlar ama demeyle olmuyor, tablo hiç onların istediği gibi değil.

Referandum tekrarlanır diyorum ben… Ve parlamenter düzen… Biz uzlaşabilen anlaşabilen bir millet değiliz, kavga eder dururuz, yukarıda biri olacak.

Madem ABD’de uygulanan başkanlık sistemini örnek alıyorsunuz aynısını getirin…

Solun parlamenter düzen ısrarı “Erdoğan gitsin de…” metaforuna dayanıyor, başkanlığa karşıydınız niye koşa koşa aday oldunuz? Hem 90 küsur yıldır parlamenter düzen vardı ülkeyi nereye getirdik? Sorun sistem değil demokrasi kültürü yok. Dikkat ettiyseniz karşı parti Trump’un haklı bulduğu önerilerini destekliyor ve ABD yükseliyor; Türkiye’de böyle bir şey var mı?

Haşa Allah’ın düzeni gelse insanlar bu kafada olduğu sürece Türkiye’de bir şey olmaz.

En büyük AKP karşıtı olduğum halde doğru yapıldığını düşündüğüm birçok icraatlarını desteklediğimi yazılarımda bildirdim. Durmadan kavga ediyorsunuz birbirinize danışsanız doğru icraatlarda destekleseniz nolur! Doğruları destekleseydiniz yanlışlarda fikrinize değer verirlerdi. Ülkenin geldiği yere bakın. Hem iktidarın hem de muhalefetin marifeti.

Muhalefet “O yapamaz ben yaparım” değil, “O da yapar ama ben daha iyisini yaparım” iddiasıdır; diğeri ülkeye zarar verir, bugün olduğu gibi.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..