Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '07

 
Kategori
Anılar
 

Yeniden dünyaya gelme olasılığı olsa nasıl bir canlı olmak isterdiniz?

Yeniden dünyaya gelme olasılığı olsa nasıl bir canlı olmak isterdiniz?
 

Biraz önce bitti filim. Gerçek yasam hikayesi. Biz Türklere yabancı gelen bir hikaye. Biliyorum. Ancak bütün insanlığı ilgilendirir diye düşünüyorum .

"BC - kyu Senpan Kato Tetsura, filmin adi. Kato ikinci dünya savası sırasında arkadaşlarını kurtarmak için kendini feda eder, ama savas suçlusu olarak aranır

Uc yil kacar . Bu arada tanistigi bir bayan ona destek olur kacarlar birlikte . Kadin hamile kalinca ona yiyecek bulmak icin koyde yumurta vs calarken yakalanir . Fotografi savas suclusu olarak asili oldugu icin yakalanir hemen ve ciktigi mahkeme (Amerikan mahkemesi) tarafindan asilarak olumune karar verilir .

Kahrolan aile onu kurtarmak icin arastirmaya baslarlar . Sucunun azaltmak icin , en azindan idamdan kurtarmak icin . Kato hucresinde tanistigi arkadasinin etkisiyle yazmaya baslar . Birlikte hucrede bulunurken duyduklari her ayak sesi onlarin yuregini hoplatir . Cunku karar verildikten sonra yaklasik alti ay icinde idam gerceklestiriliyormus . Sonunda arkadasinin sirasi gelir . O canini yiridikten sonra daha da cok yazmaya baslar. yazisinin bir bolumunde :

"Eger dunyaya bir daha gelirsem Japon olarak dogmak istemiyorum . Hayir insan olarak dogmak istemiyorum . Insana zarar verecek bir canli olarak dogmak istemiyorum . Denizin dibinde DENIZ KOZALAGI (Japonca da KAI) olarak dunyaya gelmek istiyorum . Cunku o insana zarar vermez . Savasa katilmaz insanlari oldurmez . Savas bir insanlik sucudur ...."diye devam eder yazisina .

Bu arada ailesi tanistigi kadinin izini bulur . Bebek dogmustur . Evlerine getirip birlikte yasarlar . Bu arada abisini cok seven kiz kardesi bir takim delilleri ve Kato 'yu zorlayarak yazdirdigi mektubu o zaman ki General Mc Arthur a goturur . Ve idamdan kurtulur Kato . Bu kez otuz yila mahkum olur . Kendini yazmaya verir. Ve sanirim iyi halden on yilda hapisten cikar . Ailesiyle birlikte yasarken altmis yaslarinda iken eceliyle olur .

Savas goruntulerinin olmadigi , savas sonrasi insanlarin cektiklerini sergileyen bir filimdi. Savas sonrasi bine yakin cesitli rutbedeki askerler savas suclusu olarak Amerikan adaleti ile idama mahkum edilmisler , en azindan 900 kisinin infazi gerceklestirilmis .

Benim en cok etkilendigim bolum yeniden dunyaya gelme olasiginda deniz kozalagi olmasi istemesi idi , insanlara zarar vermemek icin .

Ben ne olmak isterim acaba ? Pek dusunmedim .Ya sizler ?
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..