Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

Yeniden Güldünya

Yeniden Güldünya
 

Yedi yıl önce töre cinayetine kurban giden Güldünya'nın çocuğunun babası Servet Taş da öldürüldü dün sabah. Gerçi hâlâ 'babası olduğu öne sürülen' diye ifade ediliyor ama, bunun önemi yok. O adamın Güldanya'ya tecavüz etmiş olmasının, yedi yıldır polisin arayıp bulamayıp aşiretin bulup öldürmüş olmasının önemi var.

Haberi duyduğumda ilkin üzüldüm, Güldanya'nın sekiz yaşında olan oğlu UMUT'un önce annesiz şimdi de babasız kalmasına. Sonra düşündüm, neye üzülüyorum ki ben? Tecavüz ederek dünyaya gelmesine sebep olduğu bu çocuğa babalık mı yapmıştı ki? Babalık yapmaya kalksaydı bile bundan hayır mı gelirdi ki o çocuğa?

Kendimi tutamadım, yedi yıl öncesinin haberlerine bir göz atma ihtiyacı duyarak tekrar okudum Güldünya cinayetinde olup bitenleri. Kafamın içine sorular üşüştü yeniden. İnsandan utandım, töre denen çağ dışı uygulamadan iğrendim. Yeniden...

Adamın biri genç kıza, hem de akrabası sayılan birine tecavüz ediyor, genç kızın erkek kardeşleri o adamın peşine düşüp adalete teslim edecekleri yerde ablalarını öldürüyorlar. Daha minicik bir bebeği varken üstelik. Öyle sebatlılar ki, ilk teşebbüslerinde ölmediğini öğrenince hastaneye gidip hasta yatağında öldürüyorlar.

Önce aile bile istemiyor, sahip çıkmıyor cenazesine Güldünya'nın. Fakat aşiret (nedense) devreye girince büyük bir konvoyla memleketi Bitlis'in Budaklı köyüne götürülüyor ve orada toprağa veriliyor. Hatta babasının da duygulandığı belirtiliyor haberlerde. Sanki cinayet kararı aile meclisinde alınmamış gibi. Aşiret de zaten töre cinayetini kabul etmiyor, kardeşlerin kendi iradeleriyle bu cinayeti işlediklerini açıklıyor.

İnanmıyorum.

Güldünya hep, çocuğunun öldürülmesinden korkmuş, bu yüzden onu tanıdığı bir aileye evlatlık vermiş. Kendisinin de öldürüleceğini biliyordu muhakkak, hiç olmazsa çocuğunun rahat yaşamasını istemiş olmalı. Öümünden sonra ise devlet korumasına alınmış çocuk.

Ne Güldanya'lar bitiyor, ne Ayşe Paşalı'lar. Gün geçmiyor ki duymayalım bir kadın cinayeti haberi. 

Allahım! Hikmetinden sual olunmaz diyorlar, doğrudur. Her yarattığının bir sebebi, bir faydası vardır diyorlar, doğrudur.

Ama ben anlamıyorum bir türlü, Servet Taş'ı, Güldanya'ya tecavüz etsin, erkek kardeşlerini, Güldanya'nın canını alsın diye mi yarattın?

Bu insan müsveddelerinin, bu, insanı insanlığından utandıranların ne gibi bir yaratılma sebebi olabilir Allahım? 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..