Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '12

 
Kategori
Siyaset
 

Yeniler Bilmez... Biz Geçmişte Az Birbirimizi Yemedik!

Yeniler Bilmez... Biz Geçmişte Az Birbirimizi Yemedik!
 

  • Eh… Nede olsa şu sitenin kıdemlisi olduk. Sene 2007 başlangıç… Ve geldik 2012 senesine ve yılı hemen hemen yarıladık. Ara vermeden yazmaya çabalamışız. MB’nin yenileri bilmezler, biz bu sitede az birbirimizi yemedik. Gerçi bu birbirini yeme hadiseleri uzun zamandan beri durulmuş olsa da, yeniden birbirimizi yeme faaliyetleri yakın zamanda başlar. Zira siyasetin gündemi ısınıyor…
  • Bloğun kıdemli bir üyesi Levent, nam-ı diğer Yeşilsoğan… Şahsıma bir eleştiri yapmış ve bendenizin AKP’ye yönelik eleştirilerine güldüğünü ifade etmiş. Güya şahsım olarak bendeniz geçtiğimiz yıllarda AKP’ye destek veriyormuşum. Hoş bu destek verme hadisesi nasıl bir şeydir bilmiyorum ama şahsımı bilen bilir, benim bütün siyasi görüş ve düşüncelerim bellidir ve hiçbir zaman AKP’ye yönelik zerrece olsun bir desteğim söz konusu olmamıştır. Lakin bu arkadaşlarımız için şayet ulusalcı değilseniz, ille de AKP’lisiniz gibi bir algıları var ya… İşte bütün mesele tam da burada düğümleniyor. Öyle bir algı yaratmış ve kendilerini bu algının içerisine hapsetmişler ki, ulusalcı değilseniz, Kemalist değilseniz ille de AKP’lisiniz. Oysa benim ve bu sitede zaten sayısı iki elin parmaklarını geçmeyen isimlerin hiç birisinin “AKP’ye yönelik destek verdiler” iddiaları külliyen bir hikâyedir. Özgürlükçü solda tutum almış olan bizler için önemli olan askeri otorite ve yargı otoritesinin vesayetinden kurtulmaktı ve bu hususta AKP’nin atmış olduğu adımları onaylarken, her zaman bir parantez açmayı ihmal etmemiştik. Bizim gibi kendisini özgürlükçü sol kulvarda tanımlayan düşünce dünyaları için ha ülkeye bu güne kadar rengini vermiş olan asker ve yargı vesayeti, ha AKP’nin anti demokratik uygulamaları… Ne farkeder ki? Tabii ki bir şey farkeder… Oda, en azından asker ve yargı vesayeti sürecinde bu ülkenin solcularının, sosyalistlerinin başına gelenler bellidir. En fazla AKP’nin bu kurumlarda gücü eline dolaması sonrasında geleceğimiz noktanın bir önceki durumdan farklı olmayacağıydı. Buradan hareketle “Referandum sürecinde Yetmez ama Evetçi değil miydiniz?” yollu bir eleştiri getirirken el insaf demek gerekiyor.  Referandum sürecinde Evet cephesinde yer almanın AKP’ye destek vermek anlamına gelmediği, aksine, bu düzene, bu sisteme karşı olmaya ilişkin bir tavırdır. Efendim bu durumdan AKP’ faydalandı mı? Faydalandı… Ne yapalım? Ha AKP faydalanmış ha Ulusalcılar… Bizim için sonuç fark etmiyor. Bize düşen yine bu düzene muhalefetimizi sürdürmektir.
  • Bize “AKP’ye destek verdiniz” diyen arkadaşlar, sanıyorlar ki bizler, bu arkadaşların düşünce dünyasını paylaşıyoruz. Yok böyle bir şey… AKP bize ne kadar uzaksa, bize “AKP’ye destek verdiniz” iddiasında bulunan Ulusalcılara da o kadar uzağız. Bu arkadaşların bizden yana rahatsız olmalarına hiç ama hiç gerek yok. Şu güzde ulusalcı sitemizde Hayır kampanyası için az yazı döktürmediler…  Hayır cephesinde yer alanların toplumu ne kadar ikna ettikleri de sandıktan çıkan sonuç ekseninde tescilli bir halde durmaktadır.
  • Levent’ten ricam benim bu düzene muhalefet etme hususundaki duruşumdan ne zaman ödün verdiğimi bana göstersin. Hani AKP’ye destek vermişiz ya… Bana bir tane AKP’ye destek vermiş olduğum yazımdan da örnek verirse memnun olurum.  Hatta daha ileri gideyim, iddiam odur ki, şu sitede AKP’ye karşı en sert muhalefet yazıları da benden çıkmaktadır. Onlarca örnek verebilirim. Bu sebepten dolayı benim yazılarıma tekrar göz atıp, öyle “Yazdıklarınıza gülüyorum” demekle olmuyor.    
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..