Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
2394
 

Yenilikçi bir eğitim modeli: 3DEM

Yenilikçi bir eğitim modeli: 3DEM
 

2002 yılında İNKA Eğitim Danışmanlık firmasında farklı disiplinlerden gelen akademisyenlerle beraber eğitim dünyasıyla ilgili ARGE projeleri yaptık. Samanyolu Haber' de A' dan Z' ye eğitim programını hazırlayan ve sunan Kemal Pehlivanoğlu Bey ile beraber çalışma fırsatımız oldu. Ekip olarak kişilik tiplerinin eğitime etkisini inceledik. Heyecanlandık, sabahladık, geceledik, ürettik, umutlandık, beyin fırtınaları yaptık.. Yuvarlak masanın etrafında tam bir takım olduk. Yaklaşık iki senelik dopdolu inanılmaz bir ARGE süreci yaşadık. Eğitim dünyasına yönelik yeni bir model kurduk: 3DEM modeli. Bununla ilgili www.3dem.net sitesini kurduk. Bu yazıda sizlere geliştirdiğimiz 3 DEM modelinden bahsedeceğim.

3D EĞİTİM MODELLERİ, kısaca 3DEM (Three Dimensional Education Models)

3D, küresel olarak tüm dünyada “üç boyutlu” anlamında kullanılmaktadır.

3D, aynı zamanda 3DEM modelinin temelini de oluşturan üç temel sacayağına da işaret etmektedir:

DEĞİŞİM
DİYALOG
DENGE

21. Yüzyılda eğitim dünyasını şekillendiren ve etkileyecek olan dinamikler ve süreçler, 3D modelinde ortaya konulmaktadır.

3D, yeni çağda ayakta kalmak isteyen okullara önerdiğimiz pratik formüldür.

3D modeli, bütüncül bir perspektifle eğitimin zihinsel, duygusal, ve fiziksel boyutları olduğunu ortaya koymaktadır.

3D yaklaşımı, eğitim kurumları için zihinsel, duygusal ve fiziksel dinamiklerden oluşan bir gerçek ilerleme ve öğrenme planı sunar.

3D modeli, eğitimin merkezinde ve kalbinde var olan “insan”ı vurgular ve insanı (öğrenciyi ve öğretmeni) tüm yönleriyle bilimsel ve sistematik olarak anlamaya, anlamlandırmaya ve analiz etmeye çalışır.

3D modeli, sistemci, adaptif, holistik ve çok boyutlu bir eğitim ve öğretim perspektifi ve teorisi sunmaktadır.

Eğitim hedefleri ve öğrenme sonuçları üç boyutta ölçümlenebilir:

Bilişsel (Cognitive) – zihinsel boyut
Duyuşsal (Affective) – duygusal boyut
Davranışsal (Psychomotor) – fiziksel boyut

Eğitim kurumlarının geleceği kucaklaması üç aşamalı bir süreçle gerçekleşir;

DEĞİŞİM, zihinsel platformda dönüşümü
DİYALOG, duygusal platformda dönüşümü
DENGE de fiziksel platformda dönüşümü kapsar.

DEĞİŞİM AŞAMASININ BOYUTLARI (Zihinsel Gelişim Süreci)

Vizyon: Geleceği görmek ve geleceğe yön vermek
Yaratıcılık: Sıradışı düşünme
Strateji: Uzun vadeli bakış açısı ve planlama
Öğrenme: Bireysel ve kurumsal ilerlemenin motoru
Adaptasyon: Kurumun esnekliği ve uyumu

DİYALOG AŞAMASININ BOYUTLARI (Duygusal Gelişim Süreci)

Öğretmenle Diyalog (Öğretmene yatırım ve değer verme)
Öğrenciyle Diyalog (Öğrenci Merkezli Eğitim, Rehberlik..)
Velilerle ve Aileyle Diyalog (Müşteri İlişkileri Yönetimi)
Personel ile Diyalog (İnsan Kaynakları)
Toplum ile Diyalog (Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler)

DENGE AŞAMASININ BOYUTLARI (Fiziksel Gelişim Süreci)

Uygulama (implementasyon)
Sistem İşleyişi ve süreçler
Organizasyonel Yapı
İdare ve Kontrol
Kurallar, Etik ve Adalet

Daha fazla bilgi için: www.3dem.net

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bloglarınızdan, kendimce araştırsam da belkide ulaşamayacağım türden detaylı bilgiler alıyorum. Umarım bu yazınızda başlıklar halinde verdiğiniz konulara teker teker değinir detaylı bilgiler verirsiniz. Lütfen devam. Ellerinize sağlık.

Abla 
 23.02.2007 10:39
Cevap :
Çok teşekkür ederim Sevim Hanım. Ufak bir faydam varsa ne mutlu. Elimden geldiğince ve siz okumaya devam ettikçe yazmaya devam edeceğim. Sağolun, varolun efendim. Montreal'den ana vatana sevgilerimle.  27.02.2007 1:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2473
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster