Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '08

 
Kategori
Ankara
 

Yer: Ankara Batıkent metrosu

Yer: Ankara Batıkent metrosu
 

Geçtin oturdun karşıma


Güzel bir Ağustos sabahı… Tarih: 10 Ağustos 2001, Yer Ankara Batıkent Metrosu..

2001 yılında 44 yaşını yaşamaktayım. Evimden Ulus Rüzgârlı’ daki iş yerime gidiyorum. Metroda Karşıma annem yaşlarında ve yaşını 65’ inde tahmin ettiğim bir hanım oturdu.

Genelde Türk hanımları o yaşlarda kendilerini bırakırlar, tombullaşırlar. Daha çok sağlık sorunları ile uğraşırlar. Oysa karşımdaki yaşını 65’ inde tahmin ettiğim orta boylu Ankara’ lı hanım incecik… Saçları kıvır kıvır pamuk gibi bembeyaz ve bakımlı ...

Gözlerindeki ışık inanılmaz derecede canlı... Çevresindeki herkese yaşama bağlılık ışığı saçıyor...

Metroda gördüğüm bu Ankara’ lı hanım bende inanılmaz bir duygu yoğunluğu oluşturdu. Dayanamadım. Cebimde bir kâğıt çıkardım. Kâğıdı katlayarak avucumun içine sığdırdım. Tren Kızılay’ a doğru hareket etti. Ben elimdeki kağıdı çoktan karalamaya başlamıştım bile...


ANALIK...

Bir Ağustos sabahı
Batıkent-Kızılay Metrosunda
Saygılı bir çocuk yer verdi sana
Teşekkür ederim yavrucuğum diyerek
Geçtin oturdun karşıma
Dikkatimi çektin
Çok farklı geldin bana


****

Başında siyah fötr şapkan
Altında kıvır kıvır beyaz saçların
Çember altın küpeler kulaklarında
Canlı zeytini sürmeli gözlerin
Rujlu dudağın
Biraz sarkmış ince yüzün
Çıplak gerdanda altın zincir mavi kolye
Omuzlara kadar açık beyaz bluzun
Siyah kordonlu saat bileğinde
Kolunda beyaz çanta
Nazik ellerin
Uzun ince parmaklarında
Siyah beyaz mavi taşlı kalın gümüş yüzüklerin
İnce beline oturmuş, açık mavi pantolonun
Koyu mavi üzeri benekli ayakkabıların


****

Köprücük kemiklerin dışarı çıkmışsa da
Ayakların biraz şişmişse de
Ellerin kollarında uzun siyah damarlar oluşmuşsa da
Yaşını altmış beş yetmiş olarak tahmin etmişsem de
Sen hala gönlü otuz beşinde olan
Anakara’lı bir hanımsın
Tren Kızılay’a doğru yol alıyor
Anlaşılıyor ki yaşama sıkı sıkıya bağlısın


****

Gönlü genç peri
Analık be...
Bu tarzınla bana çok şey söyledin
Konuşmasak bile inan ki
Bu sabah bana yaşam sevinci verdin.


Mehmet TURAN

Ankara, 10 Ağustos 2001

 
Toplam blog
: 47
: 2386
Kayıt tarihi
: 28.10.08
 
 

Mucur / Kırşehir doğumluyum. Uzun süre Maliye Bakanlığı'nda çalıştım. Kabul etmek gerekir ki, Mal..