Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yer elması sever misiniz?

Yer elması sever misiniz?
 

Bugün eşimle sabah yürüyüşünü yaptık, hava güneşli ve güzel. Yağmuru yedikten sonra kırlar yeşillenmeye başlamış, hatta ilkbaharda açan çiçekler bile yer yer açmış. Eve döndüğümüzde bahçede biraz oyalandık. Spor olsun ve elektriklerimizi atalım, diye toprakla haşır neşir olduk. Ağaçların dibini çapaladım. Yer elması kazdım, bir kökten bir kucak çıktı. Hasat mevsimi gelmiş, ürün bol olacak gibi. (Nursen'in canı kesin çekecektir.)

İki yıl önce soyduğumuz kabukları bahçeye gübre olsun, diye atmıştım ve unutmuştum. Geçen yıl bahçede gün çiçekleri gibi çıktılar, kimse ne olduğunu bilemedi, herkes ne güzel çiçekmiş, dedi. Ben de bilemedim, daha önce bitkisini görmemiştim. Kızım gelince tanıdı, zaten yer elmalarını o getirmişti, okulda yetiştirdiklerinden.
Kazdık, epeyce çıktı. Komşulara dağıttım.

Geçen yıl toprakta kalanlar ve yeniden attığımız kabuklar bu yıl tekrar çıktılar, ama mevsim kurak geçtiği için geçen yılki kadar büyüyüp gelişemediler. Çiçek bile açamadılar. Bugün bir tanesini kazdım, yine de güzel olmuş. Bahçede oynayan çocukları çağırdım. Bakın hazine var, dedim. Ellerinde oyuncak tüfeklerle geldiler. (Bu ara hep yüzleri maskeli " terörist avlama" oyunu oynuyorlar.) Alın, çeşmede yıkayın, çok faydalı elma bu, yiyin, dedim.

Bir tanesi;
-Teyze önce sen ye, zehirlenmezsen ben de yerim,dedi.

Bak afacana...Annesi iyi tembihlemiş. Hoşuma gitmedi desem yalan olur. Birkaç tanesi tadına baktı, birbirlerine heyecanla anlattılar. Hiç görmedikleri tatmadıkları bir bitki, nereden bilsinler, büyükler bile unutmuş...

Eve geldikten sonra yıkadım, küçük olanlardan kabuklarını soyup sirkeli, limonlu su hazırlayıp küçük bir kavanoza turşu yaptım. Bakalım nasıl olacak!

Sonra aklıma geldi, nasıl değerlendiririm. Pazara götürüp satacak halim yok. İnternet yetişti imdadıma. Baktım neler yapılıyor ve ne işe yarıyor? Bilgilendim ve tabii ki sizlerle paylaşmak istedim. Buyrun okuyun!

Yer elması az kalorisi ve şeker içermesi ile iyi bir diyet besini, üstelik idrar söktürücü ve kabızlığı giderici özellikleri de varmış. Emziren anneler için süt artırıcı özelliği olduğu da söyleniyor. Karbonhidrat bakımından fakir olduğu için, diyabetli hastalara tüketilmesi öneriliyor. Yer elması ile ilgili bilgileri araştırırken yemeğinin yapıldığını da öğrendim. Hem zeytinyağlı hem de tereyağlı pişirme tariflerini bulabilrsiniz. Kereviz yemeğinin yapılışına benziyor. Damak zevkinize göre kendiniz seçin. Ben de hiç denememiştim. Artık denerim, bulmuşum hormonsuz ve yararlı bir besin, üç öğün yerim artık.

Bu kadar zahmetsiz yetişen ve yararlı olan doğal bir ürün, neden her yeri yer elmaları ile süslemiyoruz? Evimizin önüne, saksılara, eski leğenlere ve tenekelere dikebiliriz. Maliyeti yok zaten, ilaç ve bakım istemiyor. Hem de kendiniz yetiştirdiğiniz için yemesi daha güzel oluyor. Mayın dolu olacağına, (Terörseverlere duyurulur.) yer elması dolsun topraklarımızın altı, hem de daha sağlıklı, hem ucuz, hem de zahmetsiz. İnsanlık için de yararlı.

Akşamki derbide Fenerbahçe'min başarılı ve göz dolduran bir futbol ile zafer kazanmasını diliyorum. Taraftarlar bize yakışan bir şekilde evsahipliğinin en güzel örneklerini göstersinler. Takımı yalnız bırakmasınlar!


Güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğimle sağlıcakla kalın!
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..