Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yer misiniz Yemez misiniz? "Şebit Yağlaması"

Yer misiniz Yemez misiniz? "Şebit Yağlaması"
 

Bugün ne pişireyim diye düşünüyorsanız işte size bir öneri. Şebit Yağlaması. Kayserili değilim ama Kayseri mutfağını seviyorum. İşte o güzel mutfaktan bir tarif sizler için. Bizzat yapıldı, beğenildi ve size önerildi efendim. Biraz ayakta kalacaksınız, uğraşacaksınız, ama olsun. Sonuçta ortaya çıkan lezzeti tadarken sevdikleriniz, sizde onların yüzlerindeki mutluluğu görüp keyiflenecek ve yorgunluğu unutacaksınız.

Buyurun bakalım;

İnce ince lavaşlar hazırlayacağız önce sevgili dostlar. Bunun için; un, tuz, maya ve ılık suya ihtiyacımız olacak. Kulak memesi yumuşaklığındaki hamurumuz mayalandıktan sonra, küçük bezelere ayrılır ve 20 cm çapında incecik açılır. Döküm tavada (benim tercihim), teflon tavada ya da sac'da arkalı önlü pişirilir.

Diğer tarafta; kıyma, ince kıyılmış soğan, yeşil biber, az tereyeğ, domates (ben yaz domateslerini konserve yapmıştım onu kullandım) pulbiber, karabiber, tuz ile içine bol miktarda sevgi kattığımız kıymalı harcımızı hazırlıyoruz. ( bu arada en kötü sesimle türkü söylemeyi de ihmal etmiyorum:))) Uyandım sabah ileeeeee, gözyaşım sile sileeee.....)

Tüm lavaşları pişirme işi bittikten sonra, geniş yavan bir tabağa, en alta lavaş -üstüne sıcak kıymalı sos-lavaş -sos şeklinde giderek şebiti hazırlayın. Sonra 4'e bölüp, üzerine isterseniz sarımsaklı , sarımsakla aranız pek goş değilse sarımsaksız yoğurtla Şebit Yağlamanız servise hazır. Yerken çatal kullanmayın boşuna, yoğurda bandıra bandıra yemek daha keyifli.

Güzel hatunlar; haydi bakalım iş başına. Beyler sizde yapın demek isterdim ama, bu biraz hanım işi gibi; ince ince açılacak filan ya o bakımdan.Kısaca biraz beceri ister:)))

Afiyet bal şeker olsun.

Hayyam'dan...

Cennette huriler varmış, kara gözlü;
İçkinin de ordaymış en güzeli.
Desene biz çoktan cennetlik olmuşuz:
Bak bir yanda şarap, bir yanda sevgili.

Foto: Bal Efe'ye ait.
 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..