Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yerden binlerce kilometre yukarıdan, doğal ve lezzetli yiyecekler tarlasına

Yerden binlerce kilometre yukarıdan, doğal ve lezzetli yiyecekler tarlasına
 

“Büyükşehirde, büyük şirkette çalışmak artık yıpratıcı ve yorucu gelmeye başladı” bu cümleyi o kadar çok kişiden duyuyorum ki... Ama bunu söyleyen hiç kimsenin özellikle de şehrin en hareketli yaşantılarından birine sahipken tası, tarağı toplayıp kentten köye göç ettiğini görmemiştim. Bu nedenle 19 yıl Türk Hava Yolları’nda çalışmış Berna Tanyolaç’ın hikayesi ilgimi çekti.

***

Kabin memurluğu, kabin amirliği, Havayolları Kabin Memurları Derneği Başkanlığı, kabin eğitim müdürlüğü gibi görevlerle mesleki başarı grafiği sürekli yukarıya doğru giderken ruhunun daha sakin ve dingin bir hayat istediğini fark eden Tanyolaç geçen onca yıldan sonra Keşan’a ailesinin yanına dönüyor.

***

Ailesinin 1958’den beri susamdan tahin üretimi yapan bir fabrikası var. Erkek kardeşi gıda mühendisi. O da doğal ürünler yetiştirmek istiyor ve tarlalarında doğal tarım uygulamalarını başlatıyor. Hormonsuz, suni gübre, ot ve böcek ilaçlarından uzak ürünleri yetiştirmeye başlıyor.

***

Bu kısmı benim özellikle ilgimi çekiyor. Çünkü hangi doktorla röportaj yapsam “Doğal gıdalar tüketin.” diyor. İyi hoş da; o doğal gıdaların gerçekten doğal olduğundan nasıl emin olacağız? Peki doğal gıdayı nereden bulacağız? Doğal gıdalara neden bu kadar zor ulaşılıyor? Doğal denilen şeylerin sunumu neden hiçbir zaman göz zevkimize hitap etmiyor?

***

Tanyolaç hepsini cevaplandırıyor. “Doğal gıda kokusundan ve renginden kendini belli eder. Yıllarca yurtdışı seyahatlerimde müze gezdiğim gibi marketleri de bir araştırmacı gibi gezdim. Ürünlerin sunumlarını da inceledim. Şunu fark ettim; doğal gıdalar yurtdışında çok daha ulaşılabilir ve şık sunumlar içinde. Neden bu Türkiye’de de olmasın dedim.” diyor.

***

Gerçekten de Mishka ürünlerinin şık bir sunumu ve güzel görüntüleri var. Ulaşılabilirliği sağlamak adına da müşterilerinin evlerine kadar yolluyor. Ailecek biz Tanyolaç’ın ürünlerini tattık ve çok beğendik. Tek üzücü yanı doğal olduğu için her mevsim her ürün bulunmuyor.

***

Hikayesini daha detaylı merak edenler ve kendisine ulaşmak isteyenler için internet sitesi: http://www.mishka.com.tr/Site/Default.aspx

 
Toplam blog
: 33
: 1471
Kayıt tarihi
: 09.05.13
 
 

Eczacı Gazeteciyim.  Milliyet Cumartesi İyilik-Sağlık Köşesinde her hafta sağlık röportajları..