Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yerel gazeteler satış noktası

Memleket için yapılan her çalışma güzeldir. Şehrin gelişmesi adına oluşturulan her aktivite takdire şayandır. Kişinin doğduğu, yaşadığı, büyüdüğü, nafakasını kazandığı şehirde; o yerin tanınmasında üzerine düşen görevleri, yapması gereken sorumlulukları muhakkak vardır. Bu görev ve sorumlulukların en güzel yer aldığı yerlerden biri de şehrin yerel basını, yerel gazeteleridir.

İlimize gelenlerin ilk sorduğu şeylerden biri, şehirle ilgili olan gazetelerdir. Çünkü gittiğin şehri tanımanın ne güzel yolu, en iyi bilmenin yeri, yerel gazeteler ve bu gazetelerin satıldığı büfe, satış noktası ve tanıtım merkezleridir. (Artık adına ne derseniz deyin) En azından, bir şehre gittiğimde, ben öyle yapıyorum.

Böyle satış noktalarından birinin Türkiye’de ilk olarak Zonguldak’ta açıldığını biliyorum. Sanıyorum Güneydoğu’da ilk olarak da Adıyaman’da böyle bir yer açılıyor.

Adıyaman’da yerel gazetelerin fazla okunmadığı, belki ulaşılamadığı (resmi daireler hariç) düşünülünce; bu gazete satış noktasının gerekliliği bir kez daha ortaya çıkmış oldu. Artık kimse “gazetelere ulaşamıyorum!” diyemeyecektir.

Gazete satışlarının yapılacağı büfeyi görmeye gittiğimde; inanın ilk gazete satışına şahitlik ettim. Hem de köşe yazarı olduğum YENİYOL gazetesini bir bayanın para vererek aldığını gördüm ve ne kadar mutlu oldum bilemezsiniz. Mutluluğum, YENİYOL gazetesinin alınmasından ziyade, yerel gazetelerin parayla alınmış olduğunu görmekti/görebilmekti.

Adıyaman Faal Gazeteciler Cemiyeti (AGAD) tarafından basın sektörüne hizmet amaçlı, yerel basının (Süreli) yayınlarının satılacağı bu büfenin;  Güneydoğu da, Anadolu bölgesinde bir ilk olduğu söylenen ve yerel basın yayınlarının satılacağı böyle bir satış bürosunun açılması, hakikaten “Adıyaman’da beklenen, olması gereken, belki de gecikmiş bir projeydi” diye düşündüm. 

İl Halk Kütüphanesi ve 56 evler dediğimiz mevkii de, Müzenin anayola bakan köşesinde, İşadamı Mustafa Sucu’ya ait olan, merkezi, en işlek bir yerde bulunuyor.

Gerçekten Adıyaman’a ait olan bilgi, resim, sorunlar ve yapılan çalışmaların, hizmetlerin yer aldığı yerel gazetelerin satılacak olması, ilimizin tanıtımı acısından çok güzel olacaktır.

İlimizin ilerlemesi, sıkıntı ve sorunlarının dile getirilmesi ve çözümler bulunabilmesi adına,  tüm vatandaşların fikir ve görüşlerine rehberlik ettiği, sorunların çözümü aşamasında  köprü vazifesi gören, yetkili-etkili kişiler ve yerlerin haberdar olmasında gazetelerin üzerine düşeni yaptığını biliyoruz.

Artık Adıyamanlıların, Adıyaman’a gelen misafirlerimizin ve Adıyaman’ı tanımak, bilgi sahibi  olmak isteyenlerin, rahtalıkla Adıyaman il ve ilçelerinde yayın hayatını devam ettiren günlük, haflatık 15 günlük ve aylık  yerel gazeteleri bulabileceği bir satış noktasına gideceklerini bilmek, düşünmek, insanı son derece mutlu ediyor.

Ancak, eminim ileride düşünecekler ve uygulamaya koyacaklardır; ama yine de söylemeden geçemeyeceğim. Adıyaman’da yerel olarak çıkan gazetelerin satılması çok güzel.Madem herşey Adıyaman tanıtımı içindir,  o halde;  neden Adıymanlı yazar-şair, karikatürüstlere ait olan (süresiz yayınlar) kitaplar da burada satılmasın? İnanıyorum ki Adıyaman il ve ilçelerinde bulunan yazarların kitaplarınının da belirlenerek ve kendileriyle iletişime geçerek, mevcut kitaplarını tedarik ederek, bu çok güzel olan yerel basın büfesinde satılarak, Adıyamanlıların ve gelen misafirlerin istifadesine sunulur.

Diğer bir temennim de,  büfenin ( satış noktasının) üzerine asılmak şartıyla;  Yerel gazeteleri okuyunuz, okutunuz”  gibi bir sloganın yazılmasıdır.

Yine ilerleyen zamanlarda, merkezi bir yer olması nedeniyle, okuma günleri, imza günlerinin düzenlenebileceği, kitap ve okuyucuların buluşabileceği cazip etkinliklerin olabileceği müsait bir yer olarak kullanılmasıdır. İnşallah bu amaçla da kullanılır.

Böyle bir projenin Adıyaman’a kazandırılmasında destek ve katkılarını esirgemeyen Sayın Valimiz Mahmut DEMİRTAŞ’a, yer tahsisinde Belediye Başkanımız Sayın Necip BÜYÜKASLAN’a ve yer sahibi Sayın İşadamı Mustafa SUCU’ ya, AGAD Başkanı Sayın İbrahim ASLAN’a ve emeği geçen herkese, kendi adıma teşekkür ediyorum

Yerel basın noktamız, büfemiz hayırlı ve uğurlu, memlekete faydalı olsun.

 

Kerim Baydak

kbaydak61-artan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..