Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Yerel seçimlere doğru Didim...

Yerel seçimlere doğru Didim...
 

 

Yerel seçimlerin bir yıl öne alınarak, 27  Ekim 2013'te yapılması planlanıyor…

İktidar partileri için her zaman Ekim aylarında seçim yapmak, bir avantaj olarak görülüyor…

Sebze ve meyve bolluğundan yaz aylarında enflasyon düşüktür… Yaz aylarında yakıt sorunu olmamıştır… Köylünün, küçük üreticinin eline biraz para geçmiştir… Harmandan kalkılmıştır, bağ bostan bozulmuştur… Pancar, ayçiçeği vb ürünler bu mevsim sonunda hasat edilerek paraya dönüştürülmüştür…

Turizm sezonunun en yoğun olduğu mevsim Yaz mevsimi ve Sonbaharın ilk aylarıdır… Kısacası seçimlerin Ekim ayında yapılması iktidar için Mart ayında yapılmasından daha avantajlıdır…

Önümüzdeki erken yerel seçimlere, Aydın İlimiz, büyük olasılıkla Ekim ayında yasalaşacak olan Büyükşehir – Bütünşehir- yasasıyla girecek…

Bütünşehir yasası, Eyalet sistemine geçişin ilk adımı olarak düşünüldüğünden kamuoyunda eleştirilmektedir… Bu yasayla birlikte belde belediyeleri, muhtarlıklar, il özel idareleri ortadan kalkacaktır… İlçe belediyelerinin de yetkilerinin çoğu Bütünşehir Belediye başkanlarına geçecektir…

Çıkacak yeni yasayla birlikte 17 olan Büyükşehir sayımız 29’a çıkacaktır… Nüfusumuzun % 75’i Büyükşehirlerde yaşıyor olacak… 

Aydın ilimizin Büyükşehir- Bütünşehir- olması haliyle Didim’i de yakından etkileyecektir…

Didim ilçemizin Akyeniköy ve Akbük belde belediyeleri kapanacak ve Didim Belediyesine bağlanacaktır… Didim’in köyleri, Denizköy, Yalıköy, Akköy ve Balat, Didim Belediyesinin birer mahallesi olacaktır…

Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı ve Belediye meclis üyelerinin seçiminde il sınırları içinde yaşayan tüm seçmenler oy kullanacaklar…

Didim Belediye Başkanı seçiminde de Didim’e bağlı tüm beldeler ve köylerdeki seçmenler de oy kullanacaklar…

Görüldüğü gibi Belediye başkanlarımız geniş bir seçmen kitlesinin oyuyla seçilmiş olacaklar… Geniş seçmen kitlesinin katılımı, Aydın ilimizi ve özellikle de Didim ilçemizi partiler açısından nasıl etkiler şöyle bir irdeleyelim…

Öncelikle AKP iktidarı özellikle de yanlış Suriye dış politikasıyla, terör olaylarının tırmanışıyla, şaibeli sınavlarla, yargıya müdahale göstergeleriyle, eğitimi 4+4+4 yasasıyla düşürdüğü kaos nedeniyle seçmenin gözünde düşüşe geçmiştir… Kamuoyu anket sonuçları da bunu göstermektedir…

Aydın ilimizin geneline şöyle bir baktığımızda:

29 Mart 2009 yılı Aydın yerel seçim sonuçlarına baktığımız zaman CHP’yi birinci parti olarak görüyoruz...

Aydın Merkez başta olmak üzere Bozdoğan, Çine, Didim, Germencik, Karacasu, Kuşadası, Kuyucak, Söke, Yenipazar İlçesinin Belediye Başkanları CHP’lidir...

AKP üç MHP ise iki ilçemizde belediye başkanlıklarını kazanmışlardır...

2009 yılı İl Genel Meclisi seçim sonuçları ise şöyle:

CHP %28;3

AKP % 26;1

MHP % 23;1

Görüldüğü gibi 2009 yılında üç partinin aldıkları oy oranları birbirine oldukça yakındır...

2011 Genel seçimlerinde ise CHP oy oranını %38'e çıkarmıştır...

Tüm bu verilerin gösterdiği gibi, erken seçim Aydın ilimizde çok iddialıgeçecek gibi gözüküyor...

CHP’li Aydın Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu görevini başarıyla sürdürüyor ve Aydınlılar tarafından da çok seviliyor...

Aydın CHP milletvekillerinin de gayretli çalışmaları seçmenden olumlu puanlar alıyor… Milletvekilimiz Bülent Tezcan’ın CHP Genel Başkan yardımcılığına getirilmesi, Milletvekilimiz Prof. Dr Metin Lütfi Baydar’ın da Aydın ilimizin tüm köy ve beldelerini karış karış gezmesi, çok gayretli çalışması, verdiği soru önergeleri seçmen tarafından çok olumlu bulunuyor…

Şimdi de kısaca Didim ilçemize bir göz atalım…

29 Mart seçimlerinde; CHP, Didim’de % 50’lik oy oranıyla büyük bir başarı elde etti. Akbük, Akyeniköy, Denizköy, Yalıköy ve Balat seçmeninin de gelecek yıl yapılacak seçimlerde İlçe Belediyesi için oy kullanacak olmaları sonucu ne derecede etkileyecek hep birlikte göreceğiz…

Didim Belediyesinin olumlu çalışmaları, sosyal, kültürel etkinlikleri, geleceğe yönelik çalışma programları beğeniliyor… Çok geniş alanda yapılaşmış olmasına rağmen hızlı bir yol ve kaldırım çalışmasının içindedir… Didim’in yeşil alanlarını çoğaltma çalışmalarını da seçmen yakından izlemektedir… Aytepe’de Didim Belediyesi tarafından yapılan Barış Kafeterya -2- Didimlilerin beğeni ve zevkle çaylarını yudumladıkları yerler haline getirildi…

 Barıştan yana, paylaşımcı, özgürlüklerine düşkün,  her kültürel dokuya değer veren Didim seçmeni seçimlerde bu anlayışa uyan partiye ve adayına oyunu verecektir…   

Yeni tasarıyla yetkileri artacak Büyükşehir Belediyelerinin Eyalet sistemine bir geçişin hazırlığı gibi düşünenlerde var... Eğitimin, Polisin ve diğer birçok hizmetin Büyükşehir yönetime bırakılacağı da söylentiler arasındadır...

Seçim sürecinde tüm bu konular tartışılacaktır… İlçe belediyelerinin önemli yetkilerinin Büyükşehire verilmesinin özellikle geçimini turizmle sağlayan ve Aydın ilimize en uzak ilçelerden biri ilçemiz Didim’i nasıl etkileyeceği de merak konusudur…

Seçimlere bir yıl kala Didim Belediyemizin çalışmalarına hız vereceğini, eksiklerini tamamlayacağını umuyoruz…

Seçim sürecini değerlendirmeye devam edeceğiz…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..