Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Yerkesik Adli Tıp veYerkesik Ahmet Efendi Acil açılışı gerçekleştirildi

Yerkesik Adli Tıp veYerkesik Ahmet Efendi Acil açılışı gerçekleştirildi
 

 

Not: (Açılışlarda en çok dikkatimi çeken ve Yüksel Özden’in haberini verdiği düşünülen hizmet önceki yıllarda çok yazıldı. Yerkesik Ören karayolu bağlantısının gerçekleştirileceği ve  yolun 15 mt. olacağı haberi çok sevindiricidir.)

 Yerkesik Adli Tıp Kurumu ve Yerkesik Ahmet Efendi Acil açılışı geçtiğimiz gün gerçekleştirildi. Yazım bugüne  salındı.

Açılışların fotoğraflarını yayınlamıştım. Gerek blog adresimden http://blog.milliyet.com.tr/nabidekilincadresimden, gerekse de Face  sayfamdan görülebilir.

Açılış kanaatimce görkemli ve olgun, güzel geçmiştir.

Açılışa başta Prof. Dr Yüksel Özden AKP Muğla  milletvekili ve Muğla Valisi ,  Muğla Üniversitesi Rektörü ve yetkilileri, Muğla ve çevre Belediye Başkanları,  Muğla Savcı ve hakimleri, Muğla daire amirleri  ve yerel basının temsilcileri pek çok konuk ve davetliler katıldı.

Açılış güzel ve eksiksiz hazırlanmış, kutluyorum.

Şimdi Yerkesik Adli Tıp Kurumu olan binanın başlangıç yıllarına gelelim. O yerin tahsisini   Yerkesik Belediye Başkanlığı yaptı. Ki,  Yüksel Özden konuşmasında bundan söz etti ve teşekkür etti.

Binasının yapım  maliyeti İl Özel İdaresinden çıktı. Ancak binanın yapılmasını harekete geçiren Prof.Dr. Yüksek Özden beyefendi ve dönemin İl Sağlık Müdürü İskender Gencer’dir.

Bina tamamlandığında düşünülen hizmet Yerkesik Semt Polikliniğidir.  Ve bir süre semt polikliniği olarak hizmet verdi.

Muğla Devlet Hastanesi şimdiki Muğla Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinden gelen uzman doktorlar haftanın her günü çeşitli alanlarda hizmet verdi.  Yerkesik nüfusunun köyleriyle mevcudu 12.000’e  dayanmaktadır. Bunu Yerkesik Belediye Başkanı Yusuf Demirci de acil açılışında bu mevcuttan söz etti.

O nedenle gelen hizmet biraz Muğla Devlet Hastanesinde ek yük yarattı belki ama, buradaki insanların yanı başında bir sağlık kuruluşu onlar için önemlidir.

Hala aynı inançtayım , muhakkak Yerkesik bölgesine bu sağlanmalıdır.

Ve bina daha sonraki aşamada Muğla Adli Tıp gereksinimi nedeniyle binanın burada hazır olması işe yaradı ve Muğla çevresinden pek çok kişi otopsi için Yerkesik kurumuna gelecek. Levhasında Adli Tıp Kurumu  Muğla Şube Müdürlüğü yazıyor..

Ben b u işte en çok   Prof. Dr. Yasemin Balcı’nın emeklerini görüyorum. Yasemin hanım daha önce Eskişehir Osmangazi hastanesinde Adli Tıp Başkanıydı.

Prof.Dr. Yasemin Hanım Yerkesik kökenli Yerkesik evladıdır.

Adli Tıpın burada açılması ile ilgili gerek Muğla Savcıları, gerekse Baro , gerekse yetkililer bir araya gelerek bunun oluşturulmasını sağladılar.

Ben bu denli isimleri sayarken tüm bu işlerin Yerkesik için oluşması dileğini Prof. Dr Yüksel Özden’in heyecanları ve birikimleri  olarak düşünmekteyim.

Ve Belediye Başkanı Yusuf Demirci’nin de düşünce ve inandıklarına bakar isem,  gayretlerinin olduğunu biliyorum.

Yüksel Özden konuşurken şöyle seslendi; Ben insanların ölü sahiplerinin  uzak yerlerde travmalarını yaşadım biliyorum o nedenle Muğla ve çevresinin   bu yerde daha kısa sürede işleri görülecektir.”

BU açılış e l birliği ile gerçekleştirildi. Açılışta emekleri olan tüm kurum ve kuruluşları, kişileri  kendi adıma kutluyorum.

Hayırlı uğurlu olsun.

Düşündüğünüz zaman hayat,  yaşam ve ölümle iç içe. Yerkesik’te bakıyorum bir tarafta mezarlık, diğer tarafta otopsi yapılan yer.

Biraz  espri yapalım Yerkesik’te yaşamı  düşünmek biraz zor olsa gerek artık.

Şimdilik sağlık hizmeti için Yerkesik Ahmet Efendi acil açılışını yazalım.

Her şeyden önce o gün fotoğraf karelerini aldığım için konuşmaları boylu  boyunca dinleyemedim. O nedenle Yerkesik Ahmet  Efendi ismi nereden geliyor?

Prof. Dr Yüksel Özden beyefendi dedi ki, Ünal Türkeş ağabeyime gittik ismi konusunda o da birkaç isim buldu, biri üzerinde karar  verdik, ismini koyduk.  Yerkesik Ahmet Efendi Acili.

Yerkesik’te ilk imam olduğunu o gün dinlemiştim.  Ancak yeterli değildi. Merak ettim araştırmam gerekti.

Muğla Menteşe Büyükleri kitabında yer alabileceğini düşündüm.

Kitabı buldum ve açtım Sayfa 112 ‘de Alim Müftü diyor. M.1810. Ölüm tarihi M. 1892.

Yerkesik yöresinin yayla civardaki  mezar Hacı Efendi  kabristanıdır.

İslami ilimlerde uzmandır diyor. Yerkesik’te müderrislik yapmıştır. İstanköy’de müftülük. Medreselerde Arapça ve İslami ilimleri öğretmekle uğraşmıştır.

Yerkesik Acile verilen isim Yerkesjk Ahmet efendi acilidir.

Yerkesik ve yöresinin acil durumlarda  çağırabilecekleri istasyon. Ancak ben bir sağlık hizmetinin daha gelmesi gerektiğine inanmaktayım.

Acil  bir okul bahçesine  yapıldı. Benim çocukluğumda Ortaokuldu o zaman lise burada yoktu.

Sonraki yıllarda Yerkesik Çok Programlı lisesi olarak hizmet verdi . Bildiğim kadarıyla yer Yerkesik Belediyesi’nin mülkiyeti.

Acilin oraya,    o yerin gelecek için planlanıp öyle yapılması gerekliydi,   yer için aceleye getirildi diye düşünüyorum.

Yanındaki eski yıkılmak üzere olan okul binası henüz yıkılmadan. Ve, en önemlisi yeri için gelecekte olması gereken bir kompleks ne ise,  ona göre planlanması daha uygun olacaktı .

Yani Acil yapılsın ancak yer seçimi düşünülerek. Çünkü bulunduğu yere bir bütün bir program tasarlanabilir.

O gün eski bina gözükmesin  diye binayı büyük siyah bezle örtmüşler.

O bahçenin ve okulun etrafında ne gelecek için ekilen bilgiler yetiştirilen çocuklar, anılarımda dolaştı.

Alt katına sinema getirilir, sinema seyrederdik. Folkloru orada oynadık.

Geçen hafta sonu  açılan Yerkesik Adli Tıp ve Yerkesik Ahmet Efendi acil istasyonunun herkese hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Ve,

Teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..