Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '15

 
Kategori
Güncel
 

Yerkesik'te Pazaryeri düzenlenirken KÜTÜPHANE neden sorun yaşadı?

Yerkesik Kütüphaneyi  varlığını ortaya koyarken çok büyük zorluklar yaşadık.   Eğer bir de parası yoksa, binası yoksa, tamamen  emek ve alınteri ise. Yörede varlığını göstermişse. Kütüphanenin süreci uzun, serüveni sorunu çok.

Diğer en turizm merkezlerinde bile yok olmuş belde olarak varlıkları kapatılmışlarsa. Şuradan Yeşilbağcılar da vardı, Gündoğan’da Yalıkavak’ta vardı. 1998 ekonomik  paketler neden gösterilerek ve bu yerler ne Bakanlık, ne de Yerel Yönetimler sayesinde çalıştırılamamış bu nedenle de kapatılmaya yüz tutmuşsa. O şirin mekanlar şuradan hangi yörede var. Yeşilyurt’ta mı, Bayır’da mı, Kafaca’da mı? Ama YERKESİK’te var.

Kütüphane  bir yörenin tanımını yapar. Tarihini,  kültürünü , bilincini gösterir. Ancak etkilenebilecekler farkına varanlar, okuyan ve Kütüphaneyi sevenlerdir.

Nedense Kütüphaneyi bir tek belediye başkanları bir yere sığdıramamışlardır. Yerkesik Kütüphanesinin binasında önemli bir sıkıntı yaşadık. Yıl 1998 ve  o gündür. Ancak bu sıkıntımızı yıllar boyu yaşamamıza rağmen, belediye başkanları duyarsız kalmış, seyirci olmuşlardır.

Neydi o sıkıntı? Önemliydi. Çözülmesi gerekliydi.

Bina kaç yıllık eski . Daha önceleri hor kullanılmış eskitilmiş, atılmış bir binaydı,  geçtiğimizde. Çürük dökük,  kırık , koku içerisinde.

 O sorunlarından bir tanesi foseptik çukuru idi. Binanın kendi o tarihte elle kazılan çukuru pazaryerinde bulunmaktadır.

Belediye Başkanları Pazar yerinde yemek toplantıları vermeye başladıklarında alt yapısı,  bunu kaldıracak kapasitesi var mı demeyerek dikkate almadan yemek sularını da bu çukura vermeye başlarlar. Bir yemeğin yarısında taşan çukur Kütüphane içerisindeki tuvalet alçakta bulunduğu için Kütüphaneye taşar yıllarca kışın yağmur sularından,  yazın kullanılmasından kaynaklanan gece gündüz Pazar veya başka gün fark etmeden yıllar boyu tam 18 yıl Kütüphane içerisine gelen dışarıdan kaynaklanan,  bizden kaynaklanmayan bir sorunu yaşamak zorunda bırakıldık. Pazar yerindeki tuvaletler insanların kötü kullanımları ile tıkanır onu açmaya çalışır  büyük araçla suyu basarlar fışkıran su Kütüphane tuvaletinden taşar.  Eğer bir de o an yoksam Kütüphane koridorlarına duvarlarına foseptik suları,  atıkları pis sular yapışır.

Böyle korkunç geçirilen yıllar.  Gece saat on ikide ne düşünürsünüz ben yağmurla  foseptik taşmıştır düşünürüm.Pazar gezmeye mi gidersiniz ben gidemem burada beklerim ki vidanjöre aldırayım. Aldırmak yetmez temizlemeniz gerekir.

Pekela Yerkesik Kütüphanesi  yörenin bir varlığı geleceği ise Kütüphanenin karşılaştığı bu soruna seyirci kalınır mı? Yoksa Kütüphane nasıl bir yerdir? Yörenin çocukları varlıkları önemsiz midir? Yerkesik halkının çocuklarının geldiği bu yer bu derece önemsizleştirilmiş kendisinden kaynaklanmayan sorununu,  en önemli meseleyi çözmemişse belediye ne işe yarayacaktır?

Şimdi düşünüyorum keşke kendim bir kepçe bulsaydım, bahçeye kazdırsaydım bir de tesisatını ayırsaydım,  gidip  söylemeseydim.  Öyle bile olsa şimdi hazır çukur var gerçekten yine bağlarlardı.

Öyle çok meseleleriyle üst üste karşılaştım var etmek için yol koydum ki, gerçekten bazı şeylere sıra gelmedi., Gelen engelleri, zorlukları aşmaya çözmeye çalıştık başlı başına vakit,  stres olunan şeylerdir. ki bunlar birer dört kitap haline gelir.  Neydi yöre? Neydi belediye Başkanları? Neydi Kütüphane ? Varlığı ile çevresini etkileyen, göze çarpan, değiştiren.

Bu kez Menteşe Belediyesinden gidip ricada bulundum.  Bu meselenin onların meselesi olmadığını ancak onlara işin sarktığını bahçeme bir çukur açarak tesisatımı oraya bağlayarak pazaryeri ortak çukurundan bağlantıdan ayırmak bunca yıl süren sorundan, en kötü sorundan kurtulmak istedim.

Menteşe Belediye Başkanı ile çukuru açma şansım, tesisatımı ayırma ansım oldu. Gittim teşekkür ettim .

Tam bunu yıllardan sonra ilk  kez  bir taşacak derdi olmaksızın huzur duyacağım esnada:

Şimdi Menteşe Belediyesi’nin seçim programında olan Pazar yeri düzenlemesi gerçekleştiriliyor eksikler yapılıyor bu arada dışarıdaki pazar yeri tuvaletleri sıvanıyor. Bir erkek, bir kadın tuvaleti var.

Önceki gün dışarıdaki Pazar yeri tuvaletlerini n bir bağlantısının Yerkesik Meclis üyesi hazır bir çukur burada bulduğu için bağlantıyı tekrar benim ayırdığım Kütüphane için ayırdığım çukura verdirmesi doğru ve etik miydi?  Menteşe Belediye Başkan Yardımcısına sordum bu bizim kararımızdır, dedi.

Pekala soruyorum? O erkekler tuvaleti kırılır diğer bağlantı da oradan bulunur bağlantı kendi çukurlarına  verilemez miydi,  verilirdi.  Eğer ben önümüze o çukuru açtırmasaydım Yerkesik meclis Üyesi Tuncay Onargan bağlantıyı o zaman nereye verecekti?

İş uzamasın mantığı güdüldü hazır çukur var oraya verelim. İşte bu mantıklar Pazaryerindeki sorunlardan dolayı özel olarak ayırdığımı açtırdığım, zahmet çektiğim yeri tekrar oradaki yerle bağlantılı hale getirmek ve kendi çukurları varken Kütüphane için  ayırdığım  çukura vermek  hangi mantığın ürünü olabilir?

Belediye 18 yıl çözüm üretmemiş. Pazaryerini kiraya vermiş tüm sünnet, düğün , mevlüt yemeklerini orada vermiş toplamış ama alt yapısı yeterli mi değil mi, kapasitesi buna uygun mu  düşünmemiş ve çözmemiş 1500 kişilik yemek vermiş her an. Bu nedenlerle sorunları çıkmış, ihtiyaçları çıkmış ancak sorunlarına, ihtiyaçlarına çözüm üretmemiş,  çözüm mekanizması olmamış, üstelik her an sorunları ile Kütüphaneye zarar vermişler.  18 yıl sonra ben bir zahmetle çözüm üretmişim tüm sıkıntılardan sonra gelip ürettiğim çözüme konmuş. 

Biz belediyeden destek , sevgi, hizmet anlayış beklerken.... Camileri temizlerken Kütüphaneye zarar vermek doğru ve etik mi? Üstelik CHP anlayışını temsil ediyor ise Meclis üyesi .

Dışarıdaki yerle bağlantılı hale getirmek O halde ben çukuru neden gidip ricada bulundum? Neden açtırdım tekrar Pazaryeri meselesine  bağlanacaksa?

Yerkesik Belediye Meclis Üyesi Tuncay Onargan bağlarken Kütüphaneye hakaret etmiştir. Hakaretini sözleriyle sürdürmüştür. “ Sen kimsin,  kim oluyorsun Kütüphane olsan ne olur. Çukur da benim , binada beni m istersem yarın Kütüphaneyi oradan çıkartırım,  istersem kapattırırım keyfi sözler değildir de nedir? Cesaretini nereden almaktadır? Kendisini güçlendiren  nedenler nelerdir?
 

Bu konular alt yapı meselesidir.  Alt yapısı yok.  Orada yıllar boyu Yerkesik  Pazaryerinde  yemek veriliyor. Şimdi oradan her şeyi ile ayırdığım çukura tekrar bağlantı vermek  bu tür meseleler ile Kütüphaneyi beni   belediyeler ile karşı karşıya  bırakır.. Ancak Kütüphanenin açtığı hiçbir sorun yokken, belediyelerin açtığı sorunlar daha ne kadar devam edecektir.

Tuncay Onargan kendi işlerini gerçekleştirirken işin içinden çıkamadığı an niçin Kütüphanenin huzurunu bozmaktadır?

Olayları ,konuları kişiselleştirerek veya o duygular için objektiflikten işten özünden çıkılmaz.

Bu mantık ve iletişimsizlikle meclis üyeliği de yapılmaz. İşler de yürütülmez diyalog da kurulmaz.

Eğer bize destek vermeyip karşımızda olmak isteyenler devam edecekse bu onların bileceği iş ve tavırdır bir şey demiyoruz.  Bu bağlantı mı Peki.!!!

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..