Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Yerli Otomobil yapmak ne kadar gerçekçi ?

Yerli Otomobil yapmak ne kadar gerçekçi ?
 

Yerli araba yapımı Cumhuriyetimizn Kuruluşundan bu yana, Türk'ün Kızıl Elması olarak Türk milletinin hedefleri arasında yer almaktadır. 1960 ihtilalini yapan irade devrim arabaları ile bu ideale ulaşmış olmasına rağmen gereken kararlılığı sergileyemediği için, yarı yoldan dönmek zorunda kalmışlardı.

Halbuki o yıllarda Güney Kore'den Kişi Başına düşen Milli Gelir olarak bir misli daha iyi durumda bulunan Türkiye, Devrim arabalarını çok zor şartlar altında destansı şekilde gerçekleştiren bir avuç inanmış insanın çabası yeterince değerlendirilememiştir. Yeterince benzin konulmadığı için duran araç, kendimizi küçümsemizin de rölüyle, üretilmesinin sürdürülmesinden kolaycılıkla vaz geçilmiştir. G.Kore iç savaşın ardından eğitim ve araç üretimine ağırlık vermiş, otomobil sektörünün de ekonomiye büyük katkısından da yararlanarak kalkınma ve  milli gelir bakımından Türkiye'yi çok gerilerde bırakmıştır.

Mevcut iktidarın iki döneminde gündeme dahi getirilmeyen bu konu, cari açığın rekor üstüne rekor kırdığı, iktidarın üçüncü döneminde geçikmiş de olsa yerli otomobil üretiminin büyük bir kamu oyunun desteğini de arakasına alarak, iktidarca gündeme getirilmiş olması Türk Milletince takdire şayan olarak görülmektedir.

Siyasi iktidara da çok büyük kazanç olarak geri dönüşümü olacak bir konudur.  Yapılan kamu oyu araştırmalarında Türk halkının yaklaşık  3/2 'si yerli araç üretilmesi durumunda satın alma eğilimindedir. Yani üretilecek aracın iç pazarda talep sorunu bulunmamaktadır. Büyük ihtimalle devletçe de desteklenecek bu proje (yerli otomobiller emsallerini göre ucuza imal edilecektir.) Cari açığın bir ölçüde kapatılmasına da yardımcı olacaktır. Ayrıca Türkiye'nin Ortadoğu ve Asya'da olan soy ve din yakınlığı ve mevcut sempatisi de Türk otomobillerinin dış pazar şansını da arttıracaktır. 

Otomativ sektörü üretimde kullanılan malzemeler açısından çok sayıda yan sektörüde iş kapısı olacak konumdadır. Bu sektörün kalkınması ile doğrudan etkilenecek sektörleri söylece sıralayabiliriz. Demir çelik sektörü, Döşeme, Elektrik ve Elektironik, Lastik, Araba Yedek Parçası Yan Sanayi, Motor sanayi vs. olarak sayabiliriz. Yani artı değeri çok yüksek bir sektör olduğu bilinmektedir.

Şimdi sıra Türk Halkının beklentilerini boşa çıkarmamak , kolaycılığa kaçmamak gerekir. İşadamı sanayicisi ve iktidarı ile milletin beklentisni bir an önce gerçekleştirmeliyiz. Yerli araç üretilmesi ile Türkiye yeni bir Ergenokon efsansinesini, yani zoru başaracaktır. Yetkililere sesleniyorum bu aracımızın markasını Ergenekon (yeniden doğuş) olarak koyalım.  Türk'ün güçlükleri yenerek tekrar ortaya çıkışının destansı sembolü olan bu destanımızın adının, terör örgütü nitelemesi ile değil, yeniden ortaya çıkışın, bir Kızıl Elma'nın gerçekleştirilmesiyle anılmasını sağlamış oluruz.

 
Toplam blog
: 68
: 2793
Kayıt tarihi
: 31.01.09
 
 

Emekli uzman öğretmenim. Ege Üniversitesi Beden Eğitimi Bölümü ve A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi..