Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '18

 
Kategori
Sinema
 

Yerli Türk Filmlerine Arapça Altyazı!

Yerli Türk Filmlerine Arapça Altyazı!
 

Cem Yılmaz’ın yeni filmi “Arif V 216” çok beğenerek izledim. Çok beğendiğim için arkadaşımı da bu filme gitmeye ikna ettim. Film başladıktan sonra ekranda şoka girdim. Ekranda Arapça altyazı vardı. Filmi izlemeye çalışıyorum. Gözlerim altyazıya gidiyor. Sonuç olarak yabancı filmlerde altyazı Türkçe oluyor. Gözler direk oraya odaklanıyor. Film Türkçe. Ama Arapça altyazı var. Kendi ülkemde zorla Arapça altyazılı film izlemek zorunda kaldım. Akbatı Cinemaximum’da bulunan görevlilere filmin neden Arapça altyazılı olduğunu sordum. Kimi Kültür Bakanlığı dedi. Kimi film sektörü böyle bir uygulama kıldı dedi. Ben şahsen Kültür Bakanlığının böyle bir uygulama yapacağına inanmıyorum. O yüzden Cinemaximum çağrı merkezini aradım ve film sektörünün yaptığını söylediler.

Türkiye cumhuriyeti vatandaşı olarak milli yapım olan bir filmde başka bir ülkenin ana dilinin alt yazı olarak kendi ülke topraklarımızda gösterilmesine oldukça şaşırdım. Arapça, İngilizce ve Fransızca alt yazı fark etmez. Türkçe olan bir filmde altyazı olmaz. Zaten filmi anlıyoruz.

Fransa’ya bir bakın. Dillerini koruma iç güdüsüyle İngilizce bildikleri halde konuşmazlar. Kendi dillerini sonuna kadar korular.

Cinemaximum’um Arapça altyazı koyma ihtiyacı nedir? Onu anlamış değilim.

Arapça altyazı olduğunu bilsem o salona girmezdim. İşin garip yani Arapça altyazı vardır diye bir uyarı yapılmaması. Film başladığı zaman salonda herkes şok oldu. Filmi izleyenler filmden memnun kalmadı. Herkesin gözü altyazıya gittikçe filmden koptular. Milliyetçi olan insanlar sinemada sinir krizi yaşadı. Arapça diline karşı kimsenin bir garezi yok. Sonuçta orada olan altyazı İngilizce olsa ya da Fransızca olsa gene herkes rahatsız olurdu. Anladığın bir dille olan filme altyazı konmaz.

Arkadaşım da bende filmden hiçbir şey anlamadık. Altyazı sağ olsun. Herkesi mahvetti. 

 
Toplam blog
: 32
: 194
Kayıt tarihi
: 06.12.15
 
 

Alper Saygın kültür ve sanat yazıları yazan bir blog yazarıdır.  Alper Saygın yerli ve yabancı al..