Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '18

 
Kategori
Deneme
 

Yeşil Düşüm

Yeşil  Düşüm
 

Oğuz Saygın sayfasından


Sabah kalktım,  etrafımızı kuşatan tüm olumsuzluklara rağmen bahçemize baktım balkondan, yeşilin kaç tonu olduğuna, erik ağacının çiçeklerini tek tek dölleyen arılara, kocaman ağacın minik minik baş gösteren  yeşil yaprakları arasından,  gözbebekleri ışıldayan haylaz çocuklar gibi bakışan  minik erik yavrularının muzip duruşlarına hayran hayran bakındım!

Renkli düşündüm  bu gün, çam ağaçlarımız güneşi görüp parlıyor, ceviz ağacı henüz patlayan tomurcuk dolu dallarıyla adeta göğe uzanıyordu, defne çiçek dolu sarı sarı, limon yaprakları arasında hala saklıyor meyvelerini, minik zeytin ağacım ben de varım diyor koca kışa meydan okuyan tavrıyla, ağacım diyorum çünkü ellerimle diktim onu ben, küçük dedimse vardır bir on yaşında, meyvesini dahi tatmışız konu komşu,  kentsel dönüşüm tuzağına düşen biz sakinler olarak kimselerin bir çöpünü kaldırmadığı, garip bahçemiz  inatla, azimle devam ediyordu bize umut, sevgi, mutluluk tam gözünün önünde demeye,  çok sevdim her birini, çok sevindim, bir kez daha bahara kavuşturana minnetle, şükürler, dualar ederek,

 ÇAT sesiyle kaldırdım başımı, sanki bir ağacın en büyük dalını gövdesinden vahşice ayırmıştı biri ya da  kocaman bir butona var gücüyle basıp kaçmıştı. Şaşkınlıkla açılmış gözlerimle  bakıverdim sesin geldiği yöne, tam karşımda kocaman bir yeşil  blok yanıyordu. Öyle güzel öyle güzel di ki; şaşkınlığımdan ne  olduğunu ve nerede olduğumu anlayamadım. İrkildim kendime geldim.  Muhteşem bir yeşil düŞün  içindeymişim meğer, etrafımda sevdiklerim,  kocaman gülüşlü insanlarım, her şey şahaneydi. Hayra yordum kendimce ve devamını dileyerek güne başladım.  

* “Kişinin düşüncesi düşünün rengine boyanmıştır.” düŞtü aklıma, 

Sonra mavi  geldi oturdu aklımın ortasına, mavi çınladı kulağımda, mavi düşündüm.

** “Mavi konuşalım,

Mavi yazalım,

Mektuplar zarfa girer girmez mavi

Söz mavi olsun ağızdan çıkar çıkmaz” diyor Mavi şiirinde

Notlarıma baktım sonra,

 “MAVİ Akrep kaçıran renk,

KIRMIZI VE SİYAH  sevmez, Sivrisinekler

Turkuaz iradeyi güçlendirir.

SARI; mutluluk rengidir. Otobüslerde sarı kullanılması bundandır.

Zeka rengi de sarıdır. Kimya mühendisliğini bir lahana lekesi yüzünden seçtim.

PEMBE: sevme ve evrensel sevgi rengidir.

Kredi kartınız TURKUAZ olsun.

Alışverişe giderken, muz, kuruyemiş, avakado yerseniz melotonin salgılar doğru alışveriş yaparsınız. Turkuaz iradeyi güçlendirir.

SARI bolluk bereket rengidir. Kırmızı şans rengidir.  Rakiplerinizden sıyrılırsınız.

YEŞİL  kolestrol dengeler.

ÇİVİT MAVİSİ kilo verdirir. Tabağınız çivit mavi olsun. Büyük masada daha az yersiniz, iştahınız kapanır. Zıt renkli tabaklar az yedirir.” Demiş Aydan Öztürk   5 şubat 2016  Mesut Yar'ın hazırlayıp sunduğu "Burda laf çok" programda

Hayatta bizleri mutlu edebilecek ne çok değer var. Ve bizler ne çok karamsarlıkllara düşüyoruz yok yere,  sadece renklerin  ruhsal ve görsel dünyamıza iyi gelen sihirlerini kavrayabilsek yeter diye düşünüyor  herkese kendi renginde huzur diliyorum.  

* Cahit Zarifoğlu sözü 

** Haydar Ergülen şiiri

01.04.2018  

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..