Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '08

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Yeşil Ekran’da biri YOK

Yeşil Ekran’da biri YOK
 

Erozyonla mücadeleye; inatla, inançla, bilinçle adanan bir ömür ...


İnsanlar davranışlarını, yeni bilgi veya deneyimlere bağlı olarak değiştirirler. Eko-ekonomiyi kurmak için resmi eğitim sistemine bel bağlamak çok çekici gelse de, öğretmen, öğrenci ve karar vericiler arasındaki nesil farkından kaynaklanan sorunlar bu yaklaşımı yavaşlatmakta.

Zaman sorununu aşmak, kamuoyundaki bilinci arttırmak için medyanın gücünün kullanılması, bu yüzden büyük önem taşımaktadır.

“Küresel çevre eğitimi “ çalışmalarında, dünyanın büyük haber kuruluşlarının ve haber ajanslarının rolü çok önemlidir. İngilizce’de Associated Press ve Reuters, Almanca’da Deutsche Press Agency, Fransızca’da Agence France Presse, Japonca’da Kyodo News Service, İngilizce ve yerel Hint dillerinde Press Trust of India, Rusç’aa Tass, İspanyolcada EFE, Çincede Xinhua ve BBC, CNN gibi elektronik haber kuruluşlarına önemli görevler düşmektedir.

Ulusal ve yerel düzeyde de, televizyon kanalları, dergi ve gazeteler önemli araçlardır.

Geçmişte, bütün haberler yereldi. Ancak o zamanlar iklim değişikliği, ozon tabakası incelmesi, gıda güvenliği, balık yataklarını çökmesi vs. sorunlar olmadığından, bu tür haberlere ihtiyaç yoktu. Bilgi boşluğunun nedeni, haber medyasının kürsel sorun ve trendleri izleyecek şekilde düzenlenmemiş olmasıydı.

Yaşanan yetersizliklere rağmen, bazı haber kuruluşları çevre konularına örnek nitelikte haberler yaptılar. ABD’deki Time Dergisi 1991 yılında, “ yılın adamı” seçmek yerine Dünya’yı “ yılın gezegeni “ seçerek okuyucularını şaşırtmıştı. Daha sonra 1997 yılında Time, “ <ı>Çevreyi Korumak Neden Gelecek Yüzyılın En büyük Mücadelesi Olacak?” adında özel bir ek yayınladı. Birçok haber kuruluşunun aksine, devam eden çevre tahribine karşılık, ekonomik ilerlemeyi sürdürebilmek yolunda insanlığı bekleyen mücadelenin inanılmaz boyutlarını ele almayı başarmıştı.

Bu alanda öncü bir diğer medya kuruluşu, Japonya’nın en önemli iş gazetesi ve trajı Wall Street Journal’dan da yüksek olan Nihon Kezai Shimbun adlı gazete oldu. Gazete direktörü Tadahiro Mitsuhashi önderliğinde çevre konularında çok önemli haber ve makaleler yayınladı.

İnsanların değişimin gerekliliğini anlamasına yardımcı olacak bilgiyi aktarmak, temel çevre göstergelerine ilişkin bilgilerin düzenli olarak toplanması ve dağıtılmasını gerektirir.

Zira, 21 yy da farklı ve yeni girişimler gerektiren bir durumla karşı karşıyayız. Günümüzde medya kuruluşları, sistematik olarak küresel çevre sorunlarıyla ilgilenecek organizasyonlarını kurdular.

İşte bunlardan birisi, Etrafımızı kuşatan çevre sorunlarıyla baş edebilmek için NTV’nin “Yeşil Ekran”ı 1 Temmuzdan itibaren Türkiye’de de yayına başladı.

Üç dört gündür zevkle izlemeye çalıştığım Yeşil Ekran’da, küresel ısınmadan inorganik gıdalara, çöp arıtmadan göç sorununa, karbon salınımından elektromanyetik kirliliğe tüm sorunlar anlatılıyor. Ayrıca bilgi bandında çevre ve ekosistemle ilgili faydalı bilgiler, çevreyle ilgili ilgi çekici istatistikler, çarpıcı gerçekler ve çok kolay uygulanabilecek çevresel davranışlardan örnekleri anlatan kısa dosyalar ekrana geliyor. National Geographic, CNBC-e Business, Evo başta olmak üzere Doğuş Yayın Grubu dergilerinde çevre temalı ekler, NTV Radyo’da “Türkiye’de Çevreciliğin Sesli Tarihi”, projeyle ilgili tüm haberleri ve gelişmelerin izlenebildiği yesil.ntvmsnbc.com adresi.

Gördüğüm tek eksiklik, “doğal olarak” yeşilin bir tonu…

Hayrettin Karaca yoktu!

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..