Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yeşil Mercimek salatası (Adım adım resimli en kolay anlatımıyla)

Yeşil Mercimek salatası (Adım adım resimli en kolay anlatımıyla)
 

Bu aralar en favorilerim arasında yer alan hem sağlıklı, hem diyet, hem de bol proteinli bir yemekten bahsetmek istiyorum bugün size.

Kendisi öylesine doyurucu ki, akşam yemeğinde tek başına fazla fazla hem midenizi, hem gözünüzü doyurmaya yetiyor. Meziyetleri saymakla bitmiyor anlayacağınız. Instagram hesabımdan her paylaştığımda takipçilerimden büyük ilgi gören ve tarifleri ısrarla istenen bu leziz ve kolay salataya geldi o zaman bugün sıra:)
 


 

Adım Adım Resimli Tarifi ile
YEŞİL MERCİMEK SALATASI
 

Malzemeler:

(3 kişilik)

1 su bardağı Yeşil Mercimek 
Kaynar Su 
1 Kırmızı Biber 
1 Çarliston Biber 
2-3 Kornişon Turşu (Eğer arzu etmezseniz kullanmayabilirsiniz) 
1 Orta Boy Domates (ya da 4-5 Cherry Domates) 
1 Salatalık 
Konserve Haşlanmış Mısır 
1 Avuç Maydanoz 
Zeytinyağı 
Limon Suyu 
Pul biber 
Kuru Nane 
Tuz 

İlk iş olarak Yeşil Mercimeği hızlıca bir taşlarından filan ayıklamanız gerekebilir. İyi bir marka alınca artık eskisi gibi bu işlemden geçirmek gerekmeyebiliyor.

1 bardak Yeşil Mercimeği, tel süzgeçe döküp, akan su altında güzelce yıkıyorum ve uygun bir tencereye alıp, üzerini biraz geçecek miktarda kaynar su ve 1 çay kaşığı kadar Tuz ilave ederek ve taşmasın da ocağı batırmasın diye kapağını tam kapatmayarak, kaynatmaya başlıyorum:)











Arada alt üst ederek, her yerinin aynı kıvamda pişmesini sağlıyorum. Suyunu çekmesine yakın, içinden bir kaç mercimek tanesi alıp, istediğiniz kıvamda yumuşamış mı kontrol ederek, biraz daha kaynar su ilave ede ede tam istediğiniz hale geldiklerinde artık altını kapatabilirsiniz.



Şimdi koyu renkli suyunu akıtmak ve soğuk sudan geçirerek süzmek için, tekrar tel süzgece döküyorum.





O bir kenarda süzüledursun, ben içine ekleyeceğim malzemeleri hazırlamaya koyulabilirim.
Bu konuda çok serbestsiniz. Canınız ne istiyorsa ekleyebilirsiniz.
 
Ben size elimdeki mlalzemelerden üzerinden anlatacak olursam,Kırmızı Biber, Çarliston Biber, Domates, Salatalıkları ilk olarak güzelce yıkadım.





İstediğim miniklikte doğradım.











Evde o anda bulunduğu için bir kaç Kornişon turşu da küp küp doğrayıp ekleyiverdim. 



Bol bol Mısır sevdiğim için, bir kutu konserve mısırı güzelce sudan geçirip, onu da ilave ettim.




 
Son olarak bir avuç dolusu kadar Maydanozu iyice yıkayıp, ince ince kıydım ve salatama ilave ettim.




 
Bol soslu olması için, sulu bir limon sıktım.



Üzerine istediğim miktarda Sızma Zeytinyağı ilave ettim.


 
Zevkinize göre sevdiğiniz baharatları ilave etmeye geldi sıra.

Ben sosuma biraz Pul Biber ve Nane ile Tuz da ekledim ve hepsini güzelce karıştırdım.







Tam yemeğe başlamadan önce sosunu salatanıza dökerseniz, daha memnun kalacağınıza eminim. Öbür türlü malzemeleriniz içinde yumuşayıverip, tazelik ve diriliklerini yitirebiliyorlar:)



İşte enfes bir Salata hazırladık beraber. 

Gözünüzde büyüttüğünüz kadar var mıymış? :)



Son anda aklıma geldi. Dolapta taze Ay Çekirdeği içi de vardı. Ondan da ilave ettim. "Yeme de yanında yat" bir lezzet oldu valla:)



Afiyet olsun. Ellerinize sağlık:)

www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..