Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Yeşilini kaybeden adam

Yeşilini kaybeden adam
 

Küçükken en çok yeşili severdim. Resim derslerinde neredeyse sadece yeşili kullanırdım. Gökyüzünü, dağları bile yeşile boyardım. Yeşilin tonlarının farkında olmadan mavinin, kahverenginin yerine yeşili kullanırdım. Tişörtlerimin, gömleklerimin, pantolonlarımın çoğu da yeşildi. Yeşille huzur buluyordum; seviyordum yeşili. Henüz Yeşiller yoktu. Kızıllar vardı...

Çocukluğumun ve ilk gençlik yıllarımı geçirdiğim gecekondu mahallesinde yeşilin her tonu yoktu; ama yeşil vardı. Kış göç edince yağmurla selamlaşan toprak yemyeşil elbiselerini giyerdi.

Kış kırmızı, yaz yeşildi...

84 yazında kaybettim ilk kez yeşilimi. Sadece gri duvarlarla çevrili bir şatoda misafirdim. Yeşil vardı; fakat ben göremiyordum. Çekişmeli bir maçı stadyumun dışında sadece sesleri dinleyerek anlamaya çalışan fanatik bir taraftar gibiydim. İçerinin dışındaydım...

Sonra yıllar geçti. Gecekondumuzdan ayrılıp apartmana geçtim. Dört tarafım soğuk duvarlar... Dört tarafım kış...Evde birkaç saksıdaki çiçekteydi yeşil. Müzede saklanan değerli bir resim gibi....

Gündelik yaşamın koşuşturmacası, kapitalizmin acımasız çarkları derken yeşilsiz yaşamaya alıştım. Daha doğrusu kanıksadım bu durumu.

40'lı yaşları devirmeye başlayınca insan hayatın anlamını sorgulamaya, geçmişini iredelemeye başlar. Böyle bir ruh halindeyken hayatımda ilk kez bir cenazeye katıldım. Tabutun örtüsü yeşildi. Mezarlık yemyeşildi, sadece cenazeye gelenlerin farklı renkleri vardı. Diğer renkleri seçemiyordum artık .

Tabutun örtüsü yeşildi. Yeşilimi kaybettiğimi fark ettim. Beş yıldır arıyorum ama bulamıyorum.

Yeşili kırlarda, bayırlarda arasam da bulamıyorum..

YEŞİLİMİ KAYBETTİM, ARIYORUM...

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..