Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '14

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Yeşim Salkım’ın 25. Yılına Tanıklık Ettim

Yeşim Salkım’ın 25. Yılına Tanıklık Ettim
 

Yeşim Salkım’ı geçtiğimiz cumartesi akşamı Garajistanbul’da canlı dinledim. Baştan itiraf etmeliyim ki hem benim hem de arkadaşlarım için oldukça keyifli bir akşamdı. Eğlence, dans, merak, sorgulama, hüzün tüm duygular vardı gecede. Salkım’ın sahnelerdeki 25’inci yılını kutladığı “Şarkıcı” projesinin ilk konseriydi ve yaşadığı yılların özetiydi sahnede izlediğimiz.

Sahneden herkesin hayatına dokunuyor

Geçtiğimiz yıl Milliyet Cumartesi’deki İyilik-Sağlık köşem için röportaj yapmıştım Salkım’la. Röportaj bittikten sonra da uzunca sohbet ettik. Kendisinin deyimiyle dışarıdan “snop, sert, hırslı” imajının aksine oldukça sıcak, sohbeti keyifli ve anaç bir Yeşim Salkım ile tanışmıştım. En sadesinden, en cafcaflısına hayatın tüm renklerini görmüş, yaşadıklarını kendi süzgecinden geçirmiş ve hayatına birçok kişinin ulaşmak istediği pencereden bakabilen bir kadın imajı bırakmıştı bende.  Röportaj dışındaki bu sohbetimizde bana tüm samimiyetiyle yaşadıklarını anlatmıştı. Heyecanla ve merakla onu dinlerken “keşke” demiştim. Keşke daha fazla insan bu hayat hikayesini dinleyebilse... Bir insan ne kadar göz önünde olursa olsun her şey bildiğimiz gibi olmayabiliyor. Salkım’ın hayatı da gördüğümüz ve bildiğimizin çok ötesiydi. Hikayesinde hepimizin hayatına dokunabilecek yanlar vardı. Gecede beni en çok mutlu eden şeylerden biri de işte buydu. Salkım şarkı aralarında, sahnede tüm açıklığıyla yaşadıklarını anlattı. Sahneye çıktığı ilk dönemden, şöhretinin zirvesindeki döneme ve bugününe kadar kısa kısa keyifli hikayeler.

Yeşim Salkım antidepresan gibi geldi

Yeşim Salkım “İstanbul Yeditepe” ve “Kavanoz Dipli Dünya” gibi şarkılarını söyledikçe anladık ki kaliteli şarkılar hiç eskimiyor. Şarkı sözlerini uzun süre geçse de herkes ezbere biliyor ve şarkılara eşlik ediyor. Türkiye’nin ilk cover şarkısı olduğunu söylediği “Yeniden Başlasın” şimdi de o zamanki etkisini yaratabiliyor. Bir anda herkes dans etmeye başlıyor. Bir annenin kızlarına söylediği “Hep Böyle Kal” şarkısı insanın içine işliyor. Salkım sadece 80’li ve 90’lı yıllara damgasını vurmuş şarkılarını da söylemiyor sahnede. Türk Sanat Müziğinden arabesk şarkılara uzanan geniş bir repertuarı var. Kısacası eğlence, dans, merak, sorgulama, hüzün tüm duyguların karıştığı keyifli bir gece geçirdik. O gece morali gerçekten çok bozuk olan ve zorla getirdiğim arkadaşım dans edip, eğlendi ve gecenin sonunda “iyi ki beni de getirmişsiniz” dedi. Ben de tıp fakültesi son sınıf öğrencisi olan arkadaşıma “Yeşim Salkım sana antidepresan gibi geldi” diye espri yaptım. İyi haber ise; “40 lı yaşlar kadının yeniden doğuşu ve en verimli çağıdır.” tezini sahnedeki performansıyla kanıtlayan Salkım Türkiye turnesine çıkacak. Yazdığım ve buraya sığdıramadıklarıma sizler de tanıklık edebileceksiniz. 

Twitter: https://twitter.com/metinuyar

 
Toplam blog
: 33
: 1471
Kayıt tarihi
: 09.05.13
 
 

Eczacı Gazeteciyim.  Milliyet Cumartesi İyilik-Sağlık Köşesinde her hafta sağlık röportajları..