Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Yetenek sınavı

Yetenek sınavı
 

Mimar Sinan anıtı


Çocukları seçiyoruz, öğrettiklerimizi yapsalar da sahnede,

Onları değil ailelerini seçiyoruz, sadece elerken biz biliyoruz niçin elediğimizi.

Neler yaptıklarını ve yapamadıklarını sadece biz biliyoruz.

Nedenlerimi evetlerimizi, hayırlarımızı,

Yıllarca sürecek serüvenler için teraziye hangi ağırlıkları koyarak seçiyoruz?

Sizin çocuğunuz hiç yetenek sınavına girdi mi? Girmedi ise şanslısınız. Girmiş ise beni çok iyi anlayacaksınız. Konservatuvar bale ve müzik bölümleri için öğrenciler yetenek sınavı ile seçiliyor. Jürideki öğretim üyeleri, kapalı kapılar ardında çocuklara çeşitli sorular sorarak yeteneklerini ölçüyorlar. Sınavda bazılarının yeteneği nasıl oluyorsa anne ve babanın işi sorularak ölçülüyor. Bir değerlendirme yapılmasına rağmen neye göre değerlendirme yapıldığı, hangi kıstaslar, hangi hareketler, hangi ritm duygusu, kulak hassasiyeti bilinmediği gibi puan ve sıralamanın ne olduğu da veliler tarafından bilinmiyor. Bilinsin istenmiyor, velileri kayda değer bulmuyorlar.

Fazıl Say hangi yetenek sınavından geçti? Onun piyanist olmasına kim karar verdi. Çok şükür Türkiye'de böyle bir elemeden geçmemiş. Yoksa binlerce çocuk gibi kayıp gidebilirdi. Çocukların içine başarısızlıkları sindirip hayata hazırlamak, küstürmemek kolay mı? Eğitimin öneminden bahsetsek beş yıl eğitim almış çocuk yerine bir buçuk yıl aynı eğitimi almış çocuğu seçmek eğiten de aynı ise ne demeli? Piyanodaki ritm duygusunun, kulak hassasiyetini sesi tanıyıp doğru seslendirmenin ailelerin gelir durumuyla ne alakası var? Seçilenlerin aileleri ve gelir durumlarına bakılmalı, ailenin yabancı kökenli olup olmaması bile etken mi acaba. Türkiye Cumhuriyetinde neden farklı dinamikler ortaya konuyor. Sınıf farklılıkları ortadan kalkmasın diye belki de.

Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir. Peki sizce ülkemizde neden sanat gelişmiyor. Neden seçerken şeffaf değiliz. Neden seviye bilinemiyor. Seçen öğretim üyeleri evlerine döndüklerinde akıllarında kalan yetenekli çocukları seçemedikleri için ne düşünüyorlar acaba? Burası Türkiye mi diyorlar. Kendilerinin seçildiği sınavlar nasıl olmuştur. Bir eğitimci olarak seçimlerin böyle olması beni çok düşündürdü. Mimar Sinan'dan sonra anabileceğimiz bir yetenekli insanımızın olmaması ona yaraşır şeffaf bir yetenek sınavı olmamasından mıdır acaba....
 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..