Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Yetenek Sizsiniz Yarışmasının İşitme Engelli Finalisti Sinan Bilgiç ile..

Yetenek Sizsiniz Yarışmasının İşitme Engelli Finalisti Sinan Bilgiç ile..
 

2014-2015 Dönemi Yetenek Sizsiniz Yarışmasının İşitme Engelli Finalisti Sinan Bilgiç “Hiçbir şeyin hayatta hiçbir şeye engel olmayacağını göstermekti. Ve bunu sanırım başardık. Bizden sonra böyle ve benzer şekilde başarıya koşan arkadaşlarımız, kardeşlerimiz oldu. Bu, şampiyon olmaktan daha mutluluk verici başarıdır bizim için.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?  Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

SİNAN  BİLGİÇ-1996 yılında Denizli’nin Acıpayam ilçesinde doğdum. İlkokul ve ortaokul dönemimi  iş tayinleri nedeniyle 3 farklı okulda bitirdim. Liseyi ise Denizli İbrahim Cengiz Özel Eğitim Meslek Lisesi'nde okudum. Şu an da Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimler Yüksekokulu'nda eğitime devam etmekteyim.

SORU- Neden Beden Eğitimi ve neden Samsun? Bu okulu tercih etmeden önce ve bugün ki duygularınız arasında en fark var?

SİNAN  BİLGİÇ-Samsun bir seçim değildi. Beden eğitimi spor yüksekokulu (BESYO) mülakatları için bazı üniversitelere geç kaldım. Mulakatlar farklı farklı tarihlerde olmakta. Bununla beraber bazı üniversitelere de puanım yetmedi. Kazanabildiğim başka üniversiteler de vardı ama Samsun’da tanıdıklarım ve arkadaşlarım olduğu için Samsun’da okumaya karar verdim.

Uzun zamandır hayalini kurduğum ‘Öğretmen olmak’ isteğim halen bitmedi. Lise bitince geldi çattı hayatımın yolunu çizme zamanı. Aklıma gelen tek şey de öğretmenlikti. Öğretmen olabileceğim dersleri araştırdığımda beden eğitimi daha uygun geldi. Bir yandan da uzun yıllardır spor eğitimi ve becerilerim var. Bu nedenle BESYO okumaya karar verdim.

Buraya kadar gelmeden önce çok çaresiz hissediyordum. Meslek sahibi olma, gelecekte ayaklarımın üstünde nasıl duracağım korkusu vesaire. İlkokul, ortaokul, lise bitti bitiyor derken korku, kaygı gittikçe arttı. Sorumluluklarımın da arttığını sonuna kadar hissettim ve bunun için elimden geldiği ve fazlasıyla uğraştım. Çok şükür ki üniversiteyi kazandığımda bütün bu korkutan duygular toz oldu gitti. Şimdi güler yüzle ve sağlam bir umutla geleceğe bakıyorum.

SORU- Yetenek sizsiniz yarışmasına katılmanız ve yarışma sürecinde neler yasadıklarınızı anlatır mısınız?  

SİNAN BİLGİÇ- Hayatımın en heyecanlı dönemlerinden biriydi. Hatta bu konuda birinci dönem diyebilirim. Takım arkadaşlarım ve ben çok gayretler içinde bulunduk. Uğraştık çabaladık. Yeri geldi sevindik, yeri geldi üzüldük, yeri geldi teselli, kavga, tartışma, anlaşamazlık… Her şeye rağmen sonuna kadar uğraştık. Ve yolumuzu finale kadar getirmeyi başardık.

Yetenek sizsiniz döneminde çoğu kez hatta her sahne aldığımız öncesi ve sonrası uzun bir uykusuzluk çektik. Ne de olsa değdi. Çok eğlendik, anı yaşadık, bütün izleyicilere kendimizi gösterdik. Çok heyecanlı günlerdi. Sahne arkasında yaşadığımız dakikaları anlatamam. Herkes oturduğu yerde terliyor. Kulisi kalp atış sesleri dolduruyor. Herkeste farklı farklı heyecanlar. ‘Ya hata yaparsam’ ‘Ya beğenmezlerse’ ‘Ya kaybedersem’ korkusu. Herkes kazanmak istiyordu. Biz de öyle. Diğer yarışmacılar bize hep derdi. “Siz kazanacaksınız, bundan eminim!” Neredeyse bütün yarışmacılar bu konuşmayı yapıyordu. ‘Duymasam evden bile çıkmazdım, Siz gelip burada dans ediyorsunuz. Şampiyon olmazsanız Yetenek Sizsiniz’i ‘SİRK’ olarak görürüm o vakitten sonra.’ Sözleri ile bizi motive eden yarışmacı abimizi hâlâ unutmadık. Dört kez sahneye çıktık. İlk tur, ikinci tur, final. Finalde maalesef ki elendik. Yine de olsun. Asıl amacımız bütün engellilerin ‘Ben yapamam, kusurum var’ gibi düşüncelerini aklından çıkarmaktı. Hiçbir şeyin hayatta hiçbir şeye engel olmayacağını göstermekti. Ve bunu sanırım başardık. Bizden sonra böyle ve benzer şekilde başarıya koşan arkadaşlarımız, kardeşlerimiz oldu. Bu, şampiyon olmaktan daha mutluluk verici başarıdır bizim için.

SORU- Yetenek sizsiniz’de   katılmanız hayatınızda ne gibi etkiler yaptı ?

SİNAN BİLGİÇ- Yarışmaya katılmadan önce bu kadar cesur ve sosyal değildik. Okula gider gelirdik. Her akılda okulu bitirip meslek sahibi olmak vardı. Standart bir döngü. Hiç bu kadar hareketlilik olmamıştı şimdiye kadar. Yarışmaya katıldığımız dönem neredeyse tamamıyla 4 ay okula gitmedik. Sabaha kadar çalıştık. Yarışmaya katılmamız, tanınmamıza, başarımızı göstermemizde ve en önemlisi sosyalleşmemize sebep oldu.

SORU-Yetenek sizsiniz’e katılmanız, beden eğitimi kazanmanızın rolü oldu mu?

SİNAN  BİLGİÇ-Pek sayılmaz. Hiç olmadı da diyemem. Beden eğitimi bölümü, jimnastik, dans gibi konuları da içeriyor. Yine de yarışmaya katılmam BESYO kazanmama yardımcı oldu desem alakasız olur. Bu başarıyı kişisel uğraşlarımla kazandım.

SORU- İşitme engellilerin genel sorunları ve çözüm yolları neler

SİNAN BİLGİÇ- Şimdiye kadar sürekli şahit olduğum sorun ‘İletişim’. İşitme engelliler alışveriş yaparken, fatura öderken, mağazada bir isteğini belirtirken, adres sorarken ve alırken vesaire birçok iletişim konusunda yoğun bir sıkıntı içinde. Bunun çözümü de çok zaman alır. İşaret dilini herkes bilmeli. İşaret dili, ana dilimizin farklı bir şekilde taklit edilmesidir. Bu bir yabancı dil değil. Bütün insanların öğrenmesi gerektiğini düşünüyorum. Çözümlerin en başında yer almakta bu konu.

SORU- Beden Eğitimi okuyup nereye gelmek istersiniz?  Neden?

SİNAN BİLGİÇ- Tabi ki bir eğitim kuruluşunda beden eğitimi öğretmeni olmak isterim. İlk başta dile getirdiğim  gibi, öğretmen olma hayalimi gerçekleştirmek istiyorum.

SORU-  İşitme engellilerin gelişimi için gençlere neler önereceksiniz?

SİNAN BİLGİÇ- Eğitim konusunda gelişim için maalesef ki gençlerin yapabileceği bir şey yok. Tamamen devletin işlerine bağlı. Son zamanlarda İşitme engellilere verilen eğitim ve öğretim seviyesi çok zayıf. İşitme engellilerin %90’ının başarısız olduğu kanıtlanabilir durumda.

Eğitim dışında ise sosyal hayat var. Bu konuda gelişmek için sosyal aktivelere ve faaliyetlere katılmalarını öneririm. Zaten daha sonra kendi kendine geliştiklerini görecekler. Evden dışarı çıkmayanlar bile var. İster istemez asosyal olanlar bile var. Sürekli dört duvar arasında kalmamalarını, içine kapanmamalarını ve sosyalleşmelerini öneririm.

SORU- Genelde beden eğitimi okumak isteyenlere neler önereceksiniz?

SİNAN  BİLGİÇ- Beden eğitimi bölümü, kolay bir bölüm değil. Önemli olan kazanmak değildir. Bu bölümü kazanıp ta mezun olmak var. Eğitim alt yapısı ve güçlü ders çalışma arzusu olan herkese hiç durmayın okuyun derim. Beden eğitimi bölümü hayal edildiği gibi bol idmanlı bir bölüm değil. Teorik dersler de var. Sağlık, ekonomi, spor tarihi gibi dersler de var. Sonuna kadar uğraşırım, okurum, çalışırım diyorsanız koşarak gidin.

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..