Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '19

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

YetenekSİZ- siniz

Herkese merhaba 

Bugun uzun bir aradan sonra tekrar yazmaya baslamanin ozgurlugu ile dusunduklerimi sizlere tamamen dogaclama, kalipsiz, anlatmayi sectim. 

Uzun bir zamandir dikkatimi ceken ve beni bir hayli endiselendiren  bir konuya egilmek istiyorum... bu oyle bir konuki ileride aslinda suan da bile bir cok gencin ve ailenin canini sikmaya yeteriyorda artiyor bile...

Bugun bahsetmek istedigim konu YetenekSIZ olmak ile ilgili evet yanlis duymadiniz yetenekSIZ olmak... simdi nedir bu? , ne demek istiyorsun dediginizi duyar gibiyim ... ne mi demek istiyorum isin gercegi hic birsey soylemek istemeyip gercekte bircok sey soylemek istiyorum... son zamanlara adini ozellikle yarisma programlarinda sikca duydugmuz bunun yanisira  kisisel gelisim kitaplarinin da en gozde inci degerindeki en baba konusudur adeta goz bebegidir YETENEK... peki nedir bu yetenek? hic dusundunuz mu? 

O yillardir icinizden cikartmaya, bulmaya calismaya calistiginiz hatta bulundugu taktirde cok basarili olunacagina inandiginiz, tum basarisizliklarinizin da  sebebi yaptiginiz, ve usutune  yeri geldiginde kendinizi bile kolaylikla suclandiginiz o inci tanesi nedir? ve bu bulunamayan sey nerededir acaba? bir aslanin midesinde yada bir kusun bagirsaginda midir ki bunu bu kadar hayati yapiyoruz.  

Son zamanlara malesef ozellikle de sosyal medyanin bir akimi olan sadece adi ustunde yetenek iceren paylasimlar yapilan arastirmalarda cok sayida gencin psikolojik sagligiini negatif olarak etkiledigini ve gencleri depresyona surukledigini ortaya cikarmaktadir. Arastirmalar sonucu son zamanlarda ortayan cikan bu akimlar bilinc altinda insanlarin kendilerini yeteneksiz olarak tanimladigini ve bunun sonucunda da kendilerine karsi ofke ve  hatta nefret olusturdugunu gostermektedir. 

Aslinda bende kisisel olarak bu arastirma sonuclarina katiiyorum ve bu sonuclarin yetersiz oldugunu durumun daha da vahim durumlarda oldugunu idda ediyorum neden mi? soyle, bir insan gun  icersinde telefonuna ortalama en az  80 defa bakmaktadir. Bu 80 defanin en az 70 defasi sosyal medyada gecirdigine gore ve matematiksel olarak bile 70 defa kendini takip ettigi , ilgi duydugu kisiler yada herneyse onlarla kiyaslamaktadir. Yani 70 defa hic birsey yapmadan bilincaltini yeteneksizlik kisaca yetersizlik kodu ile kodlamaktadir, ve bunu her gun duzenli olarak yaptigini dusunursek iste o zaman ortadaki tablonun ne kadar da vahim oldugunu bir kez daha gormus oluyoruz. 

YetenekSIZ oldugunu her saniye kendine ispatlayan bir beyin ile  yetenekler nasil ortaya cikartilir? iste bu sorunun cevabini herkes gibi bende merak ediyorum... ancak ben sunu soyluyorum, diyorum ki o bulmaya , cikarmaya calistiginiz bunun ugruna emekler , paralar harcadiniz o inci tanesi varya aslinda sizsiniz... yani aslinda siz yeteneksSIZ degil tam yetenegin kendisisiniz... yani asil olan aramaya bulmaya calistiginiz seyde tam kendinizsiniz cunku YETENEKSIZSINIZ... 

Bunun farkindaligina vardiginiz an iste o inciye gercek anlamda ulasacaksiniz.... 

Sevgiler

 
Toplam blog
: 9
: 222
Kayıt tarihi
: 01.02.19
 
 

  Herkese merhaba ben Nergis,  ..