Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

Yeter İmam Hatiplilerin mağduriyet haberleri...

Yeter İmam Hatiplilerin mağduriyet haberleri...
 

Gazetelerde çıkan haberler hep İmam Hatiplerin mağdur olduğunu yazıyor… 

Peki biz diğer meslek liseliler… 

Ben Anadolu Sağlık Meslek lisesinde okuyorum… SAĞLIK ah yanlış anlamayın ve ben üniversitede Tıp Fakültesi tercihi yapamıyorum… Bileniniz var mı? Bizler kalkıp hukuk, sosyal bilimler filan istemiyoruz kendi okuduğumuz branş üzerine Tıp tercihi doktorluk tercihi hakkı istiyoruz… 

Bunun için dava açtık… 

Hangi medya bunu dile getirdi… 

Hangi siyasetçi bunu gündeme taşıyor… 

Varsa yoksa İmam Hatip… 

Düşünsenize İmam Hatipliler İlahiyat Fakültesini tercih edemeyecek… 

Kıyamet kopar alim Allah… 

Bizler okuduğumuz okul gereği daha fazla ders görmek zorundayız, yine okul geçme ortalamasında 5 üzerinden en az 3, 5 almak zorundayız. Ders müfredatı gereği okul sabah 9.00 akşam 17.40 fen bilimlerini ve meslek dersi olarak sağlık derslerini ki; bunlar Fen bilimleri ağırlıklı okumak zorundayız. Bizler Tıp tercihi yapamıyoruz… 

Diğer tarafta; yarım gün okula giden, dersleri az müfredatlı, sınıf geçme ortalaması 2.5 olan okuldan mezun olan biri Tıp tercihi yapabilmekte… 

Bizim suçumuz günahımız ne? 

Ortada koparılan İmam Hatiplerin meslek lisesi yaygarası ve bunu engellemek isteyenlerin çarpışması… 

Medya boy boy İmam Hatip mağduriyeti işliyor… 

Şimdi soruyorum dört yıllık tercih yapma hakları olan İmam Hatipliler mi? Mağdur… 

Okuduğumuz branş üzerine bile doktorluk tercihi yapma hakkı bile verilmeyen bizler mi? Mağduruz… 

Bu durumun oluşmasına sebep ne? 

Üflemeli çalgıcılar gurubundan oluşan sözüm ona yazarlar… 

Başkasının nefesinle üflemekten vazgeçip bir araştırın… 

Diğer tarafta Genel kurmay açıklama yapıyor ve meslek liselerine kapılarını kapatıyor. Sebep İmam Hatipleri önlemek… 

Peki soruyorum sen sınavdan sonra mülakat yapıyorsun ve araştırarak öğrencileri seçiyorsun. O zaman bırakın isteyen sınava girsin sen o seçmeni yaparken koşulları elverişli değil diyerek çevir geri, bizleri neden mağdur ediyorsunuz? 

Ben sağlık okuyacağım ve tercihlerde Gülhane Tıp Akademisini yazamayacağım neden İmam Hatip liselerine karşı alınan tavırdan… 

Siz şimdi İmam Hatiplileri mi Cezalandırıyorsunuz yoksa bizleri mi? 

Yıllardır bir İmam Hatip mağduriyeti tutturmuşsunuz gidiyorsunuz… 

Bu yapılan bizlerin eğitim hakkımızı engellemektir. 

Bu açılan dava yakında sonuçlanacak… 

Ve… 

Çok büyük olasılıkla biz bu davayı kazanacağız… 

Çünkü biz her bölüm için giriş hakkı istemiyoruz sadece kendi branşımız üzerine tercih haklarımızın verilmesini talep ediyoruz… 

Oturduğu o koltukların hakkını vermeyen yöneticileri de açıkça protesto ediyorum… 

 

Saygılarımla 

Burçak YAZICI 

 

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..