Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Gelenekler
 

Yetiş Hızır, acil servis!

Yetiş Hızır, acil servis!
 

Eski inanışa göre altı Mayıs itibarı ile kış günlerini geride bıraktık ve sıcak günlerin başlangıcını yaşıyoruz. Bu inanış doğrultusunda Hızır Günleri başlamış bulunuyor. Haydi, vatana millete hayırlı olsun. Hıdrellez inanışı benim için günümüzde yeni icatmış gibi sunulan “Sır, Çekim Yasası” gibi kitapların sözle nesilden nesile çoktaaan aktarılmış hali.

Hızır’ın, beş Mayıs’ı altı Mayıs’a bağlayan gece aramızda dolanarak bolluk, sağlık, kısmet, şifa ve şans dağıttığına inanılıyor. Ne yalan söyleyeyim bu topluca bir pozitif enerji uygulaması ise ben de inanıyorum. Pozitif isteklerden zarar gelmez, yeter ki negatif istekler için bir araya gelmeyelim.

Sözüne ettiğim kitaplarda özetlenen ne istiyorsan hayal et, bir kağıda çiz gerçekleşsin inanışı yıllardır tarafımca zaten bilinip, Hıdrellez günü gerçekleştirilmesinin yanı sıra, son birkaç yıldır da geleneksel bir yemekle buluştuğum arkadaşlarımla bayram halinde kutlanarak geçiyor.

İnanış aslında daha çok baharla birlikte hayatımızın yenilenmesini imgeliyor. Biz de kızlar topluluğu olarak hayatımıza dahil etmek istediğimiz yeni şeyleri resim yarışmasına hazırlanır gibi yazıp çiziyoruz. Bizi her yıl itina ile ağırlayan arkadaşımızın bahçesini Hıdrelleze özel mabede çevirip, bahçedeki rengarenk güllerin altına sanat eseri gibi hazırladığımız dileklerimizi yerleştiriyoruz. Bahane olsun sonrasında bir de kendimize güzel bir sofra donatıyor, yiyor, içiyor, dileklerimizi paylaşıyor, gülüp, eğleniyoruz.

Şimdiye kadar çizdiklerim oldu çünkü hep haddimi bildim olmayacak şey istemedim. Çizimlerim de sanırım bilgisayarda itina ile hazırlanıp, anlaşılır olduğu için dikkate alındı. Göremesek de dilekler için beklentide olduğumuz isim ile kurulacak iletişimin son derece net olması gerekir diye düşünüyorum. Araba mı istedim, hop internetten cebime uygun resmi indirdim, kağıda iliştirdim. Para mı istedim, paranın ne önemi var demeden para resmi indirdim kırmızı keseye yerleştirdim. Yok öyle yatıp hayal kurmak, o da olsun bu da olsun diye oturduğun yerden atıp tutmak. Hayal bile emek ister, dolayısıyla istediklerime ancak bu özenle erişilebildim.

Elimizde son teknoloji imkânlar var artık, bu yıl da geçtim bilgisayarın başına kes internetten, yapıştır word sayfasına uygulamasıyla çalışmalarımı başarıyla tamamladım. Kolaj bir çalışma oldu, ödüle talip diğer resimler arasından dikkat çekeceğini ümit ediyorum. Hele bir yurtdışı seyahati planlamışım ki; sunumdan farkı yok, üzerinde bir sokak isimleri eksik.

Ayrıca bu yıl yazıları mütemadiyen takip edenler bilir. Şahsım durduk yerde o kadar sinyal almış, ben bu günü fırsat bilmez miyim? Bilirim elbette. Fırsatçı kimliğe bürünmüşken öncelik talep edip, yetiş Hızır acil servis demez miyim? Servisin en iyisini beklemez miyim? E, derim de, beklerim de.

Yok, efendim sırada sizden önce bekleyen bilmem kaç kişi vardı, bekleme süreniz şu kadardı gibi çağrı merkezi mazeretleri falan da kabulüm değil. Bu sene sinyal büyük yerden, sinyale aynen sinyalle karşılık veririm. Hadi bakalım dikkate alınmasın da görelim.


Mütemadiyen okumayanlar için:
Kınayı yaktık, örtüyü kaptık
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=101900

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..