Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yetişkinlerle...

Bale ve...

Bale sanatı ya da bale eğitimi ülkemizde 60 yıllık kısa bir geçmişe sahip. Bu süreç herhangi bir yeniliğin toplumda kabul görmesi ya da içselleştirilmesi için aslında çok kısa bir zaman aralığı.

Ankara Devlet Konservatuvarı bünyesinde başlayan akademik bale eğitimi ilk öğrencilerinin hala hayatta olduğu kadar genç. İlk mezunlardan Ustamız Kaya İlhan Hala bizlerle birlikte çalışıyor ve değerli bilgilerini aktarmaya devam ediyor. Çok önemli ve değerli sanatçı eğitici kıymetli insan hala ülkemizde sanatını ve daha da fazlasını insanlarına aktarmak için elinden geleni yapıyor. Pek az kişinin bildiği tanıdığı usta ile çalışmak, ondan feyz almak şansına ancak ulaşabildiği kişiler sahip olabiliyor. Ustanın çalışmaları ve hala vermekte olduğu dersler ne yazık ki pek az insan tarafından biliniyor. Ve de aslında öyle olması belki de daha iyi diye düşünmeden edemiyorum. Gerçi kendisi insanlara ulaşmak için gerçekten elinden geleni yaparak, kendi, ekolüne ve bakış açısına sahip idealist ve bilgilenmeye açık eğiticileri seçerek onlarla laboratuar çalışmaları yaptığı Eminönü Halk Eğitim Merkezi Sahne sanatları kursunda bir çok kişiye ulaştıysa da, kendisinin ilk kez dans ederek sahneye çıktığı bu mekan, son iki yıldır bakım yapıldığı için şimdilik çalışmaz halde. Burada yaptığımız çalışmalar ise yeni ve ustanın ulaşabileceği ve uygun bir yer bulunamadığı için şimdilik askıya alınmış durumda.

Bu çalışmalar yıllarca gençlere, yetişkinlere yönelik sahne sanatlarını yaygınlaştırmak ve eğitim vermek amaçlı bir süreç içermiştir.

"Bale sadece çocuklar içindir" diye yerleşmiş düşünce kalıplarını kırmak ta o bu çalışmaların kendiliğinden gelişen bir yönüdür.

Çok sayıda genç, yetişkin bu kurslarda eğitim almış ve bale sanatı, bedensel disiplin, çağdaş dans, tiyatro oyunculuğu hakkında bilgilenmiş ve hatta bir kısmı da hala bu konuda akademik eğitimlerini sürdürecek kadar başarılı olmuşlardır.

Ne yazık ki ustanın EHEM (Eminönü Halk Eğitim Merkezi) de başlattığı süreç değil başka merkezlerde EHEM de bile kesintiye uğramıştır.

Gerçekten keyifli ve akademik bir eğitim sürecinin gerçekleştirildiği bu kurslar keşke ülke çapında yaygınlaşsa. Keşke gerçekten konusuna vakıf ustalarla sanatsal eğitimler daha halka yakın ve açık olsa. Keşke bütün Türkiye'de insanların, sahne sanatları hakkında böylesi bilgilenme ve belki de yeteneklerini bulacakları eğitim merkezleri olsa demeden geçemiyor insan.

Ustamızın kıymetini burada bir kere daha yinelemeden edemiyeceğim. Kendisi gerçekten kıymetli ve idealist eğiticileri bir araya getirerek ve eğiticileri de eğiterek (ben dahil. Hala öğreneceğim ne çok şey olduğunu bu süreçte anladım. Ve asla "oldum" diyemiyorum. Hala "ham" ım) keyifli ve başarılı bir çalışma süreci yaşattı bizlere.

Benzer çalışmaların bütün ülkeye yaygınlaşması halinde belki de sahne sanatları da yaygınlaşacak ve halka daha açık daha içselleştirilmiş hale gelebilecektir. Olması gereken de budur. Uygarlık sadece daha iyi yemek, daha lüks evler, daha konforlu arabalar demek değildir. Böyle hissedildiği ve yaşandığı sürece beden ve göz doyar. Ama ruhlar hep aç kalacaktır. Daha çok tüketecek, daha da lüks arayışlar, marka arayışlarına girilecek ama asla doyulmayacaktır. Çünkü zihin ve ruhun kapasitesi bu sınırlarda tutulamaz. Daha karmaşık daha gelişkin bilgiler ve zevkler oluşturulmadıkça tüketim bizi beslemeyecektir. Çünkü beslenmesi gereken lüks gereksinimimiz değil ruhumuz ve zihnimizdir.

 
Toplam blog
: 18
: 2432
Kayıt tarihi
: 28.05.08
 
 

1958 Ankara'da doğdu 1976 Ankara Devlet Konsevatuvarı Bale Bölümünü bitirdi. Kompozitör Muammer S..