Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '11

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Yetkililere Sesleniyorum

Yetkililere Sesleniyorum
 

www.virahaber.com


Güzel sanatlar ve spor liselerinin eğitimin amacı ve şekli şudur. Güzel sanatlar ve spor alanlarında yetenekli öğrencilerin eğitim-öğretim görmelerini sağlamak ve yüksek öğreti-me alt yapı oluşturmak amacıyla açılmış olan, yatılı, gündüzlü olarak eğitim vermek. 

Rize Türk Telekom Güzel Sanatlar ve Spor lisesi 2008 / 2009 eğitim öğretim yılında, Güneysu Şehit Kemal Mutlu Anadolu Öğretmen Lisesinde, eğitim-öğretime 1 müzik ve 1 resim sınıfından oluşan toplam 22 öğrenciyle başlamış, 2009 / 2010 eğitim öğretim yılında da 30 resim ve 19 müzik öğrencisi alımıyla, toplam 68 öğrenciyle eğitim öğretime devam etmektedir. 2009 - 2010 eğitim öğretim yılı sonunda Güneysu yolu üzeri Pekmezli mevkiinde yapılmış olan yeni binasına taşınmıştır. 

Taşınmış ama benim içime sinmeyen bir çok eskilikleri var. 

Köy - San'a ait mıcır işletmesinin hemen yanı başında, diğer yanından akan Güneysu deresi ve araçların son sürat yol aldığı Rize Güneysu yolu. 

Bu lisemiz yeni elbette, bir çok eksiği olacak. Ama çok önemli bir lise. Her vilayette yok, bizde var. Var ama yolu yok yordamı yok tabiri caizse. 

Yani adına bir spor kelimesi eklenmiş lisenin spor salonu yok. Bu olacak şey midir? 

Yatılı okulun yurdu var mı? Yok. 

Mesela kaldıralım oradan KÖY- San ın tesislerini, yerine spor salonu ve Yurt binası yapalım çocuklarımıza. Sahi, bunlar spor eğitimini nerde alacak. Sınıfta nazarı olarak öğretilebilir ama öğrencilerimiz, antrenmanı veya müsabakaları nerde yapacak. 

Yani rast geleliğin böylesi görülmemiştir. 

Salonu yok. Vala ezbere diyorum, eminim ki orada görevli resim hocası, müzik hocası beklide beden eğitimi hocası da yoktur. 

Ama bu vilayetin çok yetenekli hocaları dışarıda. 

Acaba bir araştırma yapım onları vilayetimize getiremez miyiz? 

Hiçbir branşı geri bırakamayız ama madem ki salonu yok o zaman müzik ve resim alanlarında güzel sanatlar alanlarında kaliteli öğretim elemanlarını buraya mutlaka almamız gerekmez mi? 

Bunca yetersizliğe rağmen okulun öğrencileri birincilikler alıyor. 

Ama onlara bir seyahat için kırk dereden su içirdik, sponsor bulamadık yol paralarına. Sonrasında ne oldu bilmiyorum. Açıkçası orada görevli insanları kurcalamak da istemiyorum. Onlar ellerinden geleni yapıyorlar ama biz duyarsızız. Biz görevimizi yapmıyoruz. Hem basın hem de yetkililer. 

Yetkililere sesleniyorum. Bu önemli liseye biraz önem verelim. Eksiklerini tamamlama yoluna gidelim. Yolunu yapalım. Etrafını sanat lisesine yakışan bir güzelliğe kavuşturalım. Orada insan hayal kuramaz kursa korku filminden başka bir şey düşünemez. Yazıktır çocuklarımıza. Yarınlarımızı teslim edeceğimiz çocuklarımız bunları hak etmiyor. 

Sevgi ve saygılarımla… 

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..