Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '11

 
Kategori
Bayramlar
 

Yetkililerle ilk bayram kutlaması

İlçemizdeki toplu bayramlaşma anonsunu duyunca kendi kendime dedimki, bu sene müsait olursam ilk kez ilçemizdeki bayramlaşmaya katılmaya karar verdim.

Kurbanımızı kestikten ve temizledikten sonra saatime baktım, ilçedeki bayramlaşma için yapılan duyuru saati yaklaşıyor.

Hazırlandım, hemen bayramlaşma yerine gittim. Bayramlaşma mekânı olarak Altınyayla belediyesince yaptırılan çok amaçlı salon olduğu duyurulmuştu.

 Altınyayla belediyesi tarafından yaptırılmış olan çok amaçlı salona geçtim.

Bayramlaşma saatinden sonra münasip süre beklenildikten sonrada Altınyayla şehitliğine gidileceği söylendi.

Salondan bahsetmek gerekirse, çevrede böyle madden güzel, koltukları toplantılara uygun, ferah, düzenlemesi güzel olan çok amaçlı salonun benzeri salon görmedim. Çevrede yok.

Emeği geçenlere Altınyayla halkı adına teşekkür ediyorum. Bayramlaşma zamanı gelince bayramlaşmak için gelenlerle bayramlaşıldı.

Fakat fazla katılımın olmaması hayal kırıklığına uğrattı. Bilmiyorum insanımız bayramlaşmalara değer verirdi diye düşünüyorum.

Halkımızın bu tür organizasyonlara katılması çok faydalı olur. Devlet temsilcilerimizle, halkımızın en kolay buluşma tanışmalara vesile olur. Bayramlaşmak için program düzenleyen kurumun amacı katılımın çok olmasıdır.

Halkımız şunu düşünmemelidir. Gidersem ayıp olur, ben orada yakışmam gibi fikir akıllarına gelmelidir. Bayramlaşmalar insanların meslekleriyle alakalı değildir. Herkes birbirleriyle bayramlaşırlar.

Bunu belirttikten sonra da bayramlaşmaya gelenlerle bayramlaştıktan sonra, hal hatır sonrası protokol kaymakam beyin isteğiyle bilmiyorum belki programda da olabilir.

Altınyayla’nın şehitliğine gidildi. Altınyayla şehitliği Fethiye yolu üzerinde ki mezarlıktır.

Yolumun üzerinde olmasına rağmen, gıptayla baktığım şehitliğimiz için bir türlü araçtan inip de ziyaret edemediğimden vicdanen rahatsızdım.

Ülkemizdeki bütün şehitlerimiz için neler yapsak etsek azdır deriz. Lakin söylediğim gibi aracımızı beş dakika durdurarak dua etmekten ve de Kur’anı Kerim okumaktan aciz olmaktan da utandığımı itiraf edeyim.

Burada devletimiz temsil eden sayın kaymakam beyin isabetli kararıyla dua etmiş oldum.  Şehitliğimizin çevresinin temizliğinden, bakımından dolayı da gurur duydum.

Bir başka hususa da dikkat çekmek istiyorum. Bayrağımızın rengini almış olduğu şehitlerimizin kanı gibi pırıl pırıl, yeni bayrağın dalgalanması da ayrıca sevindirdi. Şehitlerimizin uğruna canlarını feda ettikleri bayrağımızın yeni, temiz olması önemlidir. Şehitlerimize hepimizin borcu var.

Bizler onların sayesinde cennet vatanımızda yaşıyoruz. Bütün şehitliklerimizde al bayrağımız şehitlerimize layık olarak göndere çekilmelidir.

Altınyayla şehitliğinde yakın dönemde kaybettiğimiz gazilerimizin ve de şehitlerimizin de künyeleri oluşturulmuş. Şehit ve gazi isimleri üç beş değil. Bu şunu gösteriyor vatanımız kolay kazanılmamış.

Değerini bilmeliyiz. Burdur’un nüfus bakımından nahiyesi olan Dirmil’den bu kadar Çanakkale’de Yemen’de şehit ve gazi vermişse ülkemiz vatanımızın her karış toprağı şehit ve gazilerin kanıyla sulanmıştır.

Şehitlerimizin başında ki bağımsızlığımızın hürriyetimizin simgesi ve nişanı olan bayraklar solmuş, eskimiş olmamalı.

Bayramların uzakta olup da gelenlerin görüştüğü buluştuğu, konuştuğu, dertleştiği zamana denir. Ziyaret sebeplerinde en etkili olan zaman dilimlerindendir bayramlar.

Bayramların insanlar arasında ki gerginliklerin giderilmesinde, bir araya gelmelerinde en güçlü manevi değerdir. Uzaktan yakında gelenlerle görüşmekte en büyük getirisi oluyor.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..