Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '12

 
Kategori
ÖSYS
 

YGS de başarısızlığa uğrayan Sefa Arslan pişmanlıklarını anlattı

YGS DE BAŞARISIZ OLAN  SEFA ARSLAN PİŞMANLIKLARINI ANLATTI “ KEŞKE  ERTELEMESEYDİM, KEŞKE ÜŞENMESEYDİM, KEŞKE VAZGEÇMESEYDİM”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?

SEFA ARSLAN- Ben Reşadiye Hebüllü Köyünde doğdum. Adım Sefa Arslan. İlköğretimi köyümde tamamladım. Ortaokulu ise Reşadiye İMKB YİBO da okudum. Liseye Çorum Uğurludağ lisesinde yazıldım. Yatılı okudum. Son sınıfta ise Tokat Plevne Lisesine geçtim. Bu sene mezun oluyorum. İnşallah bu sene mezun olacağım. Ailemden bahsedersem  iki kardeşiz ve Kardeşim ise 1. Sınıfta okuyor. Babam Köyde çiftçi. Annem ev hanımı. Dedemler ile beraber oturmaktayız.

SORU- YGS sınavında başarılı olamamanızın sebebi nedir?  Hangi konularda “ keşke yapmasaydım” dediniz.

SEFA ARSLAN- YGS de başarılı olamamamın sebebini kesinlikle kendimde aramalıyım. Ben de bu konuda düşündüm de, düzenli çalışmadığımdan, sürekli ertelediğimden,  bugün gezeyim, yarın çalışmaya başlarım, diyerek her gün erteledim. Düzenli çalışmadım. Keşke ertelemeseydi. Keşke üşenmeseydim, keşke vazgeçmeseydim. Ama çalışma ortamı da çok önemli.

SORU- Sizce YGS sınavına ne zaman çalışmaya başlamalı?

SEFA ARSLAN- Bu soruya en iyi cevabı sınava çalışıp  girip gördükten sonra, cevaplamalı bence. Ben de bu aşamayı geçtim. YGS sınavına lise 3. Sınıfın başından itibaren düzenli olarak çalışmaya başlamalı. Ama hedefi çok yüksek olan insan için değil, benim gibi düz lise bitirmiş  bir insan için. Hedefi çok yüksek olanlar için  ilköğretimden sonra iyi bir lise  bitirmesine kadar iyi çalışması lazım.

SORU- YGS sınavına çalışırken ailen, okulun ve dershane yeterince yardımcı oluyor mu?  Nasıl yardımcı olmalılar?

SEFA ARSLAN- İlk olarak ailemden başlarsam ailem bana çok güveniyor. Bende sürekli ailemden uzakta olduğum için benimle fazla ilgilenemediler. Maddi yönden hiçbir sıkıntı çektirmedikleri için aileme çok teşekkür ediyorum. Ama benimle manevi olarak daha çok ilgilenmeleri lazım diye düşünüyorum.

Sınava hazırlanırken bana çok destek veren Aydın amcama çok teşekkür ediyorum. Onu bu sene  mahcup ettiğim için çok üzgünüm. Ama önümüzdeki sınavlarda onu mutlu edeceğim. Bir kez daha Aydın amcama çok teşekkür ediyorum.

Okuluma gelince  dediğim gibi Plevne Lisesine yeni geldiğim için Okuluma  fazla alışamadım. Hocalara soru sormamda çekingen kaldım. Okul ise öğrencileri aydınlatmalı ve öğrencilerle daha çok ilgilenmeli. Dershaneler hakkında konuşmak istemiyorum. Başarmak isteyen öğrenci dershanesini iyi kullanır.

SORU- Sizin meslek hedefiniz nedir? Hangi bölümde okumak istemektesiniz ?

SEFA ARSLAN- Kamu Yönetimi okumak istiyorum. Üniversite olarak düşündüm de memleketimde yani Gaziosmanpaşa Üniversitesinde okumayı arzu ediyorum.

SORU- Köyde büyümüş olmanızın YGS başarısızlığınızda  payı var mı?

SEFA ARSLAN- Köyde büyümüş olmam beni biraz şehirde okuyanlara göre  başarımda geri bıraktı diyebilirim. Köyde büyüyenle şehirde büyüyen bir olmaz.  Şehirde büyüyen teknolojiyle daha içli dışlı oluyor. Köyde büyüyen ise kendi imkanları ile idare eder diyebilirim.

SORU- YGS ye yaz boyunca ve önümüzdeki sene nasıl bir hazırlık yapmayı düşünüyorsunuz?

SEFA ARSLAN- Geride bıraktığım YGS ye  Fen ağırlıklı çalıştım. Ama başarılı olamadım. Önümüzdeki YGS ye ise  eşit ağırlıklı derslerime önem vermeyi düşünüyorum. Bu yüzden yaz tatilinde bol bol kitap okumayı düşünüyorum. Tarih ve Coğrafya çalışacağım. Yıl içerisinde ise düzenli ve faydalı çalışmayı düşünüyorum. Emeklerimin karşılığını almak istiyorum.

İlginize çok teşekkür ediyorum bana  verdiğiniz bilgiler ve manevi destekler için.

Bende sana teşekkür ederim Sefa , pişmanlıklarının  tekrarlamamak şartı ile ilerde sana başarı olarak  geri döneceğine inanıyorum.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..