Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '14

 
Kategori
Yolculuk
 

YHT Yolculuğu

YHT Yolculuğu
 

Alıntı,


İlk  Yüksek Hızlı Tren deneyimimi yaşadım birkaç gün önce, doğru söylemek gerekirse biraz tedirgindim.

Yaşanan tecrübeler iç açıcı değildi ancak denemek de istiyordum. Verdiğim karardan dönmedim ve Pendik’ten yolculuğuma başladım.  İlk hareketin ardından herkes ani bir hız beklerken  tren kırk beş kilometre hızla ilerliyordu. Herkes değişik yorumlarda bulunuyor. Tren yolculuğu yaptığı  Arayan kişi tarafından bilinen bey telefondaki muhtemel soruyu, “Ne hızlı treni yahu benim araba bundan daha hızlı” diye yanıtlıyordu. Kimileri de  mutluydu özellikle kadınlar ben dahil  hız yaptığında korkacağımızı düşünerek, biraz ilerledikten sonra duraklara yakın hız kestiğini ara yollarda daha  süratli ilerlediğini fark ettik sabahın erken saati olması  dolayısıyla  da  adeta  bir açık hava müzesi seyreder  gibi ilerliyor Kendi adıma yol boyunca yeşille mavinin her tonunu izlerken kendimden geçiyordum.. Sapanca civarında başlayıp havanın ısınmasıyla beraber yol boyunca dağları sis bulutları kapladı onlarda ayrı bir şölendi. Elma ağaçlarında meyve dolu, mısır, kavun, karpuz tarlalarında  ürünler çok güzeldi.

Servis yapılmaya başlandı bir ara ve bir şey isteyen yolcuları görevli “Bilginiz olsun her şey ücretli” diye uyarıyordu, evet her şey ücretli tren içinde, az önce bilet fiatlarının yüksekliğinden şikayet ederken  yolcular bu ugulama ile de  şok yaşadı. Kimi aldığı ürünü geri bıraktı. Kimi söylenerek aldı. Üstelik ucuz da değil su 1.25tl. çay 1.75tl, v.s.

Tren süratini artırdıkça kulaklarda biraz uğultu oluyor sayıları hayli fazla olan tünellerden geçerken de uğultuyla beraber basınç da  artıyordu. Ancak her şeye rağmen yolculuk keyifli geçiyordu kimse hızdan olumsuz etkilenmiyordu. En ufak bir sarsıntı falan hissetmeden  Ankara’ ya  ulaştık sağ salim,  Tren yolculuğunu çok seven ben mutlaka tekrar deneyeceğim. Ve dileyeceğim uçak uygulaması  yapılacağı söyleniyor olsa da herkes için   bilet fiatları makul ölçülerde olsun,  en azından su gibi zorunlu içecekler ücretsiz olsun. Ve istasyonlarda esirgenen yönlendirme tabelaları artırılsın. Tercihini bu yönde kullanan herkes için  de müjdelere açılan yollarda iyi yolculuklar olsun.  

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..