Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '08

 
Kategori
Öykü
 

Yıkılış

Yıkılış
 

9 sene öncesi.
Aynı günün sabaha karşı aynı zamanı,
Uyku tutmadı bu gece,
Uyumak istemedim nedense,
Dile kolay 9 sene,
Şöyle bir gözden geçirdim kendimi,
Şuan küçük kardeşimin yaşlarındaydım deprem olduğunda,
Bunun bir deprem olduğunu farketmem biraz daha zamanımı almıştı.
Kelime manası olarak bile bilmiyordum depremi,
Anlam veremiyordum, gürültülere, bağırışmalara, kaçışlara,
Annemin yanında duruyordum öyle,
Sonra bi ara apartmana doğru yürüdüm, üşüdüm üzerime birşey alayım diyerek,
Birden bire bağırışların ortasında buldum kendimi,
Ben hariç herkes bağırıyordu sanki,
Kulağımda bir sürü ses, yankılanıyor, yankılanıyor.
Oğlum gitme gel buraya, alın şu çocuğu şuradan!
Yavrucum gel bu tarafa.
Ve ben incecik atletimle üşüyorum.
Üşüyorum.
Annemin yanına dönüyorum sonra,
Yıldızlara bakıyorum, birçok yıldız kayıyor,
O günden sonra öğreniyorum kuzenimden, gökte herkesin bir yıldızı olduğunu.
Kendi yıldızımı arıyorum, seçiyorum, bakıyorum bir süre sonra o da kayıyor.
Bütün yıldızlar kayıyor,
Sanki yıldızlar üzerime üzerime geliyor.
Yıldızlara bakarken sabah oluyor ve güneş herşeyi ayan beyan gösteriyor.
Bütün yıkıntıları, çökmüş evleri, enkazları, enkazlardan gelen sesleri,
Gitmek istiyorum buralardan, bütün bu yıkıntıları geçip düz bir yere ulaşmak istiyorum.
Bitmiyor, ben hızlandıkça yıkıntı evlerde çoğalıyor.
Gidiyorum sonra babamla birlikte düz bir yere, bizim sokağa.
Kimse evinde değil, bütün evler boş, hiç kimse, hiç kimse yok.
'O' nu görüyorum sonra,
'O' diye bahsettiğim bir aşktan çok daha ötesi,
Temiz, saf, çocukça, saklı bir hikayenin kahramanlarından biri.
"Nasılsın" diyorum, diyebiliyorum sadece,
Dün konuştuğumuzu unutma cevabını alıyorum,
Bir gün önceki geleceğe dair planlarımızı anımsıyor, gülümsüyorum.
Taşınıyoruz sonra oradan,
Bir daha göremeyeceğim kadar uzağa,
Yıkıntıların, döküntülerin aralarından geçirerek eşyalarımızı.
Güneş doğuyor ve ben ayan beyan anlıyorum bunun bir deprem olduğunu.
9 sene öncesi,
O günlerden kalma bir şarkı dinliyorum,
Aynı günün sabaha karşı aynı zamanı.
Sıfır üç iki nokta üst üste sıfır iki.
"Sesimi duyan var mı?"
 
...
© hoPeace
17.08.2008 03:38 / Sakarya
 
Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Toplam blog
: 73
: 495
Kayıt tarihi
: 28.03.08
 
 

Artık herhangi bir sayfaya baktığımda daha net bir görüntü oluşuyor. Her yazıda 'sen'i görüyo..