Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '10

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
486
 

Yıkılmadım ama sallanıyorum!

Yıkılmadım ama  sallanıyorum!
 

Ya bir soğuk algınlığı sadece…

Hııı… Sen öyle san.

Ben öyle sandım bak ne haldeyim.

Hala… Hala…

Ayakta zor duruyorum.

Burnumu çekiyorum, ateşleniyorum.

Halsizim.

Oy! Oy!

Amannnn!

***

Resmen küçümsediğim soğuk algınlığından başlayan adı her neyse hastalık beni yatağa çiviledi.

Bazı arkadaşlar Cuma günü yazdığım yazıdan dolayı ah aldın deseler de!

Şaka bir yana…

Her musibetten bir hayır çıkar diyen atalar yine yanılmadılar.

Her zaman ki gibi…

Zaten bir yanılsalar her şey yolunda diyeceğim ama…

Yanılmıyorlar abi…

***

Ben yatağıma mahkûm olmuşken düşünme fırsatım çok oldu. Bu hafta Atamızın ölüm yıldönümüne denkte gelince düşüncelerim bu yöne yöneldi.

Atatürk…

Atatürk hasta yatağında neler düşündü kim bilir?

Bir ülkenin kurtuluşu, Cumhuriyet…

O yıllar nasıl geçti zihninden?

Geleceği düşündü mü?

Tehlikeler! Gerçekler sanallıklar.

***

Hasta yatağınızda yarı ateşli de olsanız daha mantıklı düşünüyorsunuz.

O yılların şartları neyse neyi gerektiriyorsa o yapıldı.

Bir vatan düşman çizmeleriyle kirletiliyordu zira.

Düşman çizmelerinin çıkardığı o sesi bilmediğimizden konuşmak kolay geliyor.

***

Abi siz kendinizden pay biçin. Dün hayatınızda verdiğiniz karar bugün için doğru yanlış mukayesesini yapabilirsiniz.

Zamanınız var.

Ama dün o zaman yoktu.

Karar hızlı verilmeli ve uygulanmalı.

Ayrıca sizin karşınızda Türk’e düşman bir dünya yok.

***

O dönem askeri, siyasi becerisi olan bir yığın subay varken Mustafa Kemal Atatürk’ün başrolu oynaması da rastlantı değil.

Mucizevi bir olay?

Seçilmişlik?

Belkide..

Ne derseniz değin .

***

Her 10 Kasımda ağlarım.

Çoğumuz gibi.

Hastalıkta eklenince …

Daha mı duygusal oluyor insan ne?

Atanın bu dünyadan göçtüğü o an sanki gizli bir el kalkın der ve saygı duruşunda bulunulur.

İçsel bir şey bu.

Anlatılmaz yaşanır derler ya, öyle be abi.

Her 10 Kasım içim acır.

Bir garip duygu.

Çok garip, mıh gibi işlenmiş yüreğimize sanki…

İlkokulun duvarında gördüğümüz bir fotoğrafla hayatımıza giren, sonrası tarih kitaplarından öğrendiğimiz bir Atatürk.

Sonrası…

Atatürk’ü kendinden okudukça onun gözüyle görmek geçmişi, hatta geleceği…

O günün koşullarında verilen mucizevî mücadele…

Şimdi bazı konularda ahkâm kesen zatlar o dönemin içinde olsalardı kaçacak delik ararlardı canları için.

Bazıları için can tatlı.

Bazıları içinse vatan candan kıymetli.

***

O öyle bir lider ki, asla unutulmayacak unutturmak isteyenlere inat.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 334
Toplam yorum
: 224
Toplam mesaj
: 28
Ort. okunma sayısı
: 446
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster