Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '06

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Yılanlarda sevilir

Arkadaşın komşusu yılan besliyormuş, merak ettim yılan nasıl beslenir diye, arkadaşım komşusuna söylemiş, komşusu mr Dick`te iki gün sonra akşamı için yılanları görebileceğimi söylemiş. Iki gün geçtikten sonra akşam olunca mr Dick`in evine gittik, paketin içerisinde 4 adet beyaz fare yavrusu vardı. 4 adette yılan birbirinden farklı kutularda, her yılana bir fare düşüyordu.

Yılanlar kol böreği şeklini almış uyuyolardı. Mr Dick kuyruğundan tutmus olduğu fareyı uyumakta olan yılanın yüzüne belirli uzaklıkta tuttu, yılanda hiçbir hareket yoktu, biraz daha yaklaştırdı, yine yılanda hiçbir hareket yok, biraz daha yaklaştırınca, yılan gözlerini açıp başını kaldırıp tak diye bir ses çıkardı. Bu tak sesi okadar hızlı olmuştu ki tüylerim diken diken olmuştu. Bu çıkan ses anı yılanın fareyi yakaladigi andi. Yilan bir sure sessizce hareketsiz kaldi, fareyi bogduktan sonra farenin yilanin midesinin derinliklerine dogru gidisini canli olarak izledik. Diger yilanlarin beslenmeside ayni sekilde oldu, her defasinda o tak sesi urpertici idi, sanki zaman bir an icin duruyor. Yalniz yilanlardan biri fareyi mr Dick ne kadar ugrasti isede yemedi. Yilanlarin beslenme isi bittiginde Mr Dick bize yilanlarla ilgili bilgi verdi, soylediklerinden hicbirsey anlamadim, cunku yeni gelmistim buraya. Yilanlari teker teker ellerine alarak sevdi, birini bana uzatti, elime aldim cok guzel gozukuyordu, hareketsizdi, cok gecmeden gozunu acip kafasini kaldirip bana bakinca, o tak sesi cikardigi ani hatirladim, bir anda ter icinde kaldim. Elimdeki yilani mr Dick`e dogru uzattim oda anladi rahatsiz oldugumu, ilk defa yilana bu kadar yakin olmus ve elime almistim.

Televizyon izliyorum, hayvan kanalini komsularinin sikayeti uzerine, sikayet edilen sahsin evine gelerek inceleme yapan polis memuru sikayet edilen sahsi, kopegine kotu muamele yapmaktan tutuklayarak cezaevine goturdu. Kopegin moralini duzeltmek icin birimlerine bagli olan hayvan ciftligine goturduler.

Ciftlikte yapilan inceleme uzerine bazi atlarin sagliksiz beslendikleri saptandi, su ictikleri yerin zamaninda temizlenmedigi, yemek yedikleri bolumun bakteri icerdigi saptanarak, hayvan polis depertmani ciftligin icindeki atlari mutsuz gorduklerini soyleyerek atlari musademe altina alarak, ciftligi muhurlediler, sahibini tutukladilar.

Bazi hayvanlar huysuz oluyorlar, yabani oluyorlar, ormanin icinden yollarini sasirip insanlarin yasadiklari yerlere yanlislikla girince, orada yasayan insanlar hayvan polisinden yardim istiyorlar. Oraya gelen gorevli isini okadar bilincli ve severek yapiyor ki hayvana herhangi bir zarar gelmesin uzulmesin diye, bazen zor anlar yasayabiliyor. Bazen eli isiriliyor, bazen tirmalaniyor, ama gorevli bu durumu hosgoru ile karsilayip, uzgun ve morali bozuk diyor ilgilenmekte oldugu hayvan icin, Biz cocuklarimiza sagliksiz kosullarda egitim vermekten, insanlarimizi uygunsuz ortamlarda calistirmaktan, rahatsiz olamyip, uretim yerlerindeki pislige goz yumarken elin oglu hayvanlar icin bile bu muameleyi uygun bulmayip yasalari uyguluyor.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...