Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '18

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yılbaşı Ağacı

 ‘’kuş ölür, sen uçuşu hatırla‘’ diyor ya FÜRUĞ FERRUHZAD,

Günler geçiyor, sen o günlerde yaşadığın anları hatırla der gibi,

Zaman akıp gider, sen o zaman içinde yaşadığın mutlulukları hatırla der gibi,

İnsanlar terk eder gider, sen onların gülüşlerini hatırla der gibi,

İnsanlar da ölür, sen onların sıcaklığını, hatırla der gibi…

Seni sevişlerini hatırla der gibi,

Hatırlayamıyorsan da bak eski püskü, kenarları yırtılmış, solmuş, siyah beyaz fotoğraflara. Hatırlamak istediklerin o siyah beyaz fotoğraflarda zira ekranlarda, sanal dünyada değil şu anda.

Yılbaşı ağacını evinin en değerli, en başköşesine yerleştirdin ya,

Süsle şimdi o ağacını da o eski fotoğraflarla,

Stüdyolarda çekilmiş aile pozunu yılbaşı ağacının en tepesine as,

Siyah önlüklü, beyaz yakalı fotoğraf ile süsle ağacını,

Saf kalpli çocukların dizildiği, arkada ilkokul öğretmeninin bulunduğu fotoğraf ile süsle ağacını,

Evinin en güzel köşesine koyuyorsun ya ağacını,

Anılar yaraşır en çok o ağacın dallarına,

Seninle beraber yürümüş olanlar,

Senin sen oluşuna katkıda bulunanlar,

Üzmüş olanlar ya da senin bir parçan gibi olanlar,

Seni sen yapanlar,

Onlarla süsle ağacını…

Hayatta olmayanların fotoğraflarını as ağacının her tarafına,

Şu anda başka diyarlarda olanların fotoğraflarını da diğer dallara as,

’anılar defterinde bir gül yaprağı gibi

Unutuldum, kurudum’’( C.Z)demesinler sana.

Onlara unutulmadıklarını göster, kanıtla

Sana sarılsınlar tekrar, izin ver onlara, bir fırsat daha ver uzakta olsalar da.

Ya da

’ özledim seni/ ayrılık yüreğimi uyuşturuyor karıncalandırıyor nicedir/ beynimi uyuşturuyor özlemin’’(C.Y)diye yaz ve de as ağacının en gizlenmiş dalına,

Hep beraber kutlayın geçmişi, hep beraber karşılayın geleceği.

Ve NAZIM’ ın bir şirini okuyun hep beraber.

Noel ağacınız, eski fotoğraflarınız, anılarınız…

’bir yılbaşı ağacı karlı bir meydanda Estonya türküleri söylüyor

Telli pullu upuzun bir yılbaşı ağacı

Sen kırmızı sırça topun içindesin

Saçların saman sarısı kirpiklerin mavi

Onu oraya ben astım seni içine koyup

Ak boynun uzundur yuvarlaktır

Kuşkularım kaygılarım sözlerim umutlarım ve okşayışlarımla koydum seni sırça topun içine

Bütün yılbaşı ağaçlarına, bütün ağaçlara, bütün balkonlara, pencerelere, çivilere

                  Hasretle astım kırmızı sırça topu seni içine koyup

Bağışla beni öleceğim seni bırakıp orda. ‘’ NAZIM HİKMET

 
Toplam blog
: 18
: 121
Kayıt tarihi
: 16.09.17
 
 

Bir emekli öğretmenin kaleminden düşenler . Bandırma doğumlu olup , ilk , orta öğrenim hayatımı B..