Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '13

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yılbaşı Hediyeleriniz hazır mı?

Yılbaşı Hediyeleriniz hazır mı?
 

Bir yılbaşı daha geliyor. Her yıl bugünlerde beni bir hüzün kaplıyor. Hele yılbaşı gecesi ağladığımı bilirim ilk gençlik yıllarımda. Bir yılın acısı ile tatlsı ile bitip, yeni bir yılın umutları ile başlayacağı günlerdeyiz.

Yılbaşı ile ilgili çok yazı yazdım bloglarımda geçen yıllarda. Bu yıl bir değişiklik yapıp farklı bir konuya değinmek istiyorum.

Geçen gün gazetelerin birinin yılbaşı için verdiği özel ekinde toplumda tanınmış kişilere sorulan bir sual  aklıma takıldı. 'Bugüne kadar aldığınız yeni yıl hediyeleri içinde sizi en çok etkileyen, en çok hoşunuza giden hangisi idi. 'diye soruyordu yazıda. Bu arada günlerdir basında yeni yılda sevdiklerimize verilecek hediyeler konusunda bir çok alternatifin yer aldığı yazıları okuyoruz. Mağazalarda çeşit çeşit hediyeler bizleri bekliyor.

Yukarda yazıda sorulan suali ben de çok düşündüm daha sonra. Bugüne kadar aldığım yeni yıl hediyeleri arasında beni en çok etkileyen hangisi idi diye. Lise yıllarımızda arkadaşlar aramızda kura çeker ve yılbaşında herkes kendine çıkan isme hediye alırdı. Bu olayın en güzel tarafı senin hediye alacağın kimseyi bilmen ama sana hediye alacak kimseyi bilmemek olurdu sanırım. Hiç unutmuyorum, lise son sınıfta idik. Herkes kara tahtaya istediği hediyeyi yazmıştı sıra ile. Derse gelen öğretmenimiz bu isimlerin yanında çorap, kalem, çerçeve gibi ufacık nesnelerin yazdığı listeye bakmış, gülerek 'Herkes okudu ise, silelim, derse başlayalım.' demişti. Öğrenci idik. Mütevazi bütçeli hediyeler alabilirdik ancak.

Daha sonra ki yıllarda sevdiklerimiz bizlere yeni yılda hediyeler aldılar. Düşünüyorum bu hediyeler içinde beni çok etkileyen bir tanesi bile aklıma gelmiyor. Sakın bana bunadın falan demeyin. Zira olayları güzel anımsıyorum da hediyeleri niye hatırlamıyorum. Demek ki beni çok etkileyen bir nesne yokmuş aralarında. Eğer olsaydı saklardım zaten. Ben hatıralara bu kadar sadık biriyim.

Hediyeler aklıma gelmiyor da yılbaşı günleri aldığım mutlu haberler, müjdeler aklıma geliyor nedense. Bir yakınımın  bebek sahibi olma haberi, gene bir dostumun başarı haberi, bir bebeğin cinsiyetinin belli olduğu haberi bunlar içinde bazıları. Hele bazı müjdeli haberler var ki yılbaşı günü beni mutluluktan ağlatan olaylar.

Demek ki yılbaşı günü alınan ve hediye diye sunulan nesnelerden çok verilen müjdeler, beni mutlu etmiş, etkilemiş.

Bana hediye almayın, müjdeli haber verin yeter....... 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..