Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '19

 
Kategori
Gelenekler
 

Yılbaşı Mübarek Değil mi?

            Neden olmasın ki? Hele Perşembe’yi Cuma’ya bağlayan geceye denk gelmişse yılın ilk günü, nasıl da mübarek olur. Ön hazırlık gerektiren bir gün yılbaşı, hatta o kadar mübarek ki, arifesi, yılbaşı arifesi bile var.

            Sahi nedir mübarek? Gene TDK genel Türkçe sözlüğüne başvuruyorum, 6 farklı çeşit anlamını görüyorum; bunlar benim de bildiklerim. Genelde kutlu anlamını dini günlerde kullanıyoruz. Doğum günün mübarek olsun demezken, bayramın ya da kandiliniz mübarek olsun diyoruz.

             Her millet geleneğine uygun şekilde kutlar bu günü. Kandil günlerinden ya da diğer günlerden pek bir farkı yok ki yılbaşının, tek farkı günün yani yılın ilk gününün tatil olmuş olması. Ne de olsa özel gün sonuçta, hakkını yemeyelim. Yılbaşında yapılan partiler de sadece gelen yıl karşılanmıyor, giden yıl da uğurlanıyor. Karşılama ve uğurlama töreni de bir arada olunca da insanlar uykusuz kalıyor, yoruluyor haliyle.

              Yeni yıla pek fazla ümit yükleniyor, beklentiler, dilekler havada uçuşuyor. Ötelenmiş bir gündür yılbaşı, alınmış da bir türlü uygulanamayan kararların uygulanması için bu gün bekleniyor hevesle, ne kadar etkili olduğu da tartışılır. Yeni yıllar sadece takvimlerin eskidiğinin göstergesi değil, yaşanmışlığın da bir şahidi, kanıtıdır adeta.

           Ben bu yılın ne zaman başladığını, ne çabuk geçtiğini hiç anlayamadım doğrusu, bir de baktım ki geçen yılın üzerinden bir sene geçmiş. Bu seneki Şubat’ın boyu uzayacak, cüce kalmayacak diye sevinçliyim. Dört senede bir de olsa takvimimize eklenen bir gün, sanki ömrüme bir gün daha eklenmiş olduğu hissini uyandırıyor içimde.

            Yılbaşınız mübarek olsun ki, yeni yılınız hayır getirsin efendim. 

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..