Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '06

 
Kategori
Otomobil
 

Yıldızı olan araba başka?

Yıldızı olan araba başka?
 

Servisimizin sürücüyle otomobiller üzerine tatlı bir sohbete dalmıştık. Sohbetin bir yerinde tonton amcam olaya son noktayı koytu:

-Valla onu bunu bilmem, aldığın arabada yıldız amblemi olacak, Mercedes' in yeri bambaşka. . . !

Söyledikleri güzeldi ama benim şu an ki koşullar altında bir Mercedes' imin olma şansı hemen hemen hiç yoktu. Kötü tarafı ise Mercedes' i olan bir tanıdğım da yoktu. Neyse kısmet bir gün gelir bineriz diye düşündüm, böylece amcanın ne kadar doğru söylediğini anlayabilirdim.

Productronica 2006 fuarı için Almanya' nın Münih şehrine gittik. Havalanından taksiye binip fuar alanına doğru otoyol üzerinden ilerliyorduk. Taksimiz E serisinden bir Mercedes' ti, kısmet:)). Aracı da Cezayir asıllı birisi kullanıyordu. Yol boyunca sohbet ediyor, etrafımıza baka baka gidiyorduk, aslında yol üzerinde kayıp gidiyorduk desem daha doğru. Ne yol gürültüsü vardı ne de motor sesi. Bir ara Cezayirli sürücü bana dönüp:

-Türkiye' de otoyol hız limiti var mı? diye sordu.

Maksimum 130 km olduğunu söyledim. Sonra dönüp etrafa bakmaya devam ettim. İçime bir merak düştü. Neden hız limitini sordu ve şu an biz kaç km ile gidiyoruz. Hafifçe dönüp hız göstergesine baktım. Biz kaç km ile gidiyorduk tahmin edin lütfen:

*160 km/saat.

-Hayır.

*180 km/saat.

-Üzgünüm, bilemediniz.

*200 km/saat

-Hayır.

*220 km/saat

-Arttıralım lütfen.

Neyse ben söyleyeyim, tam tamına 245 km/saat. Ve inanın bundan kimsenin haberi bile yoktu. Çünkü bu hızı size haber verecek, bu hızda gittiğinizi hissettirecek titreme, motor sesi, rüzgar sesi vb. . hiçbir şey yoktu. Zannederseniz ki ortalama bir compact sınıftaki araçla 110-120 km hızda gidiyorsunuz. İleride trafik sıkışmaya başlamıştı, biz çok kısa bir süre içinde 245 km' den 120 km' ye indik. Ancak ne herhangi bir kontrolsüzlük emaresi ne de gezinme isteği, herşey çok güvenliydi.

Kişi olarak aşırı hıza tutkun bir insan değilim, bilakis doğru yerde yapılmayan hızın da karşısındayım. Gün gelir çok param olursa bu kadar çok para verip (yaklaşık 80. 000 Euro) bir Mercedes alacağımı da zannetmiyorum. Ancak bildiğim birşey var ki gerçekten servis sürücüsü amcanın dediği gibi konfor, güvenlik ve performans hepsini bir arada düşündüğünüzde YILDIZ' ın yeri bambaşka. Ne diyelim sahipleri güle güle kullansın. . . !!!

Hoşcakalın. . .

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..