Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Şiir
 

Yıldızlar sayılacak kadardı...

Yıldızlar sayılacak kadardı...
 

Gece…
Gökyüzüne baktım…
Bulut var mıydı, yok muydu bilemedim…
Ama
Yıldızlar, sayılacak kadardı…

Sonra güldüm kendi kendime…
Rahmetli dedem, Arabacı Mustafa Ağa geldi aklıma…
Oturmuştu evin önündeki çam ağacının altına,
Bir elinde parmak bıçkısı, bir elinde ege…
Güya, bileyecek…
Ama egenin ucu, nerdeyse gözüne değecek.
- N’apıyorsun dede, dedim…
- Bıçkıyı bileyleyeceğim…
- İyi de dede, ege gözüne değecek…
- Gözüm şafaklıyor oğlum, dedi…
Gözüm şafaklıyor…

Dedem, o zaman yetmiş yaşındaydı…
Ben bu gün altmış yaşındayım.
Gökyüzüne bir kez daha baktım…
Yıldızlar, sayılacak kadardı…

İbrahim PEKBAY
26.07.2005, Ankara

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..