Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '08

 
Kategori
Şiir
 

Yildizlar ve karahindiba

Yildizlar ve karahindiba
 

benim cizgilerimle kara hindiba ve yildizlar


Bugün bir öğrencimle Ingilizce çalışırken okuduğum bir şiirden çok etkilendim . Bir Japon şairi aslında Japonya da HAIKU en yaygın kısa şiir biçimidir ama bu okuduğum daha uzundu . Batının şiirlerini anımsatıyordu. 1903 yılında doğan ve 1930 yılında 26 yaşında ölen Kaneko Mizusu tarafından yazılmış . O kısacık hayatında anlamlı şiirler yazmış . Şiirlerinde daha çok doğada canlı kalmaya calisan zayif canlilarin yasama cabalarini ifade etmeye calismis . Benim etkilendigim siirini elimden geldigince Turkceye cevirdim .

Yildizlar ve Karahindiba Cicegi

Sonsuz mavi gokyuzunde ,
Denizdeki kucucuk cakil tasi gibi ,
Gece karanligi cokunce,
Goze gorulen yildizlar ,
Gun isiginda
Goze gorunmez olurlar .
Onlari goremeyiz ama ,
Ama hala oradadirlar ,
Gorunmeyen yildizlar ,
Hala oradadir.

Bir karahindiba cicegi ,
Sonu gelmis .
Oraya buraya sacilan tohumlari
Damadaki kiremitler arasina gizlenmis.
Baharin gelmesini bekliyor
Kuvvetli kokleri ile ,
Goze gorunmuyorlar ama oradalar ,
Gun dogunca gorunmez olan ,
Yildizlar gibi .
Goze gorunmuyorlar ,
Ama hala oradalar.

Goze gorunmeyen ya da gormek istemedigimiz icin yok sandigimiz o kadar cok sey var ki cevremizde . Bunlar dogada yasayan canlilar olabilecegi gibi, yasadigimiz toplumda, insan iliskilerinde de var . Yadsiyoruz , gormemezlikten geliyor ya da bana dokunmayan yilan bin yasasin deyip sorunu daha da buyutuyoruz . Isin icinden cikamaz hale gelince birbirimizi suclayip ver yansin ediyoruz . Yillarca yadsidigimiz , isi oluruna biraktigimiz ne kadar cok sosyal ve ekonomik sorunlarimiz var degil mi ? Ne zaman gorecegiz ve halledecegiz sorunlarimizi ?

Bir suredir saglik sorunlarim nedeni ile bloga girip degerli yazilarinizi okuyamadim . Tebdili mekanda fayda vardir deyip bir ara yurda ucup gitmek istiyorum . Firsat kolluyorum .. Sevgi ve saygilarimla .

Bu arada burada gece yarisina geliyor gunduz goze gorunmeyen yildizlar gecenin ayazinda lacivet gokyuzunde isil isilllar ...

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..