Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '17

 
Kategori
Blog
 

Yıldızlara Bir Komşu Daha: Erdal Ceyhan

Yıldızlara Bir Komşu Daha: Erdal Ceyhan
 

Ölüm, iyiden iyiye unutturmuştu bize kendini. En son Kuşkayası Turgut (Erbek) Bey göçüp, gitmişti 6 yıl önce hem bu sayfadan hem de bu diyardan. Ama hayat, ta en başından kuralını koymuş, raconunu kesmiş bir kere. Ne kadar istemesen de, en sevdiklerin bile günün birinde seni bir başına bırakıp, bu hayattan göçüp, gidiyor. Ya da vaktin geldiğinde sen onları bırakıp, bilinmez diyarlara doğru uçup, izini, ruhunu kaybettiriyorsun.

Milliyet Blog'dan bir yaprak daha soldu, yere düştü. Adı Erdal Ceyhan. Ama yazın ortasındayız daha. Ve en güzel günlerini yaşıyoruz. Benim bildiğim, ağaçlar ancak kışa doğru yapraklarını dökerler. Sevenlerinize daha şimdiden sonbaharı getirdiniz, Erdal Bey.

Öğretmenmiş Sayın Erdal Ceyhan. Yâni annemin de mesleğinden. Mesleği öğretmenlik olanların dünya görüşü, olaylara bakış açısı, birikimi hep daha bir engin, insan sevgisi de hep daha bir derin olur. Kendi düşüncelerinden olsun ya da olmasın, herkesi olduğu gibi kabullenme felsefesine, kültürüne sahiptirler.

Kendisiyle bire bir konuşamadım, tanışamadım ama okumuş olduğum yazılarının referansıyla dile getiriyorum Erdal Bey hakkındaki düşüncelerimi. Günden güne dibe vuran, yaşadığı değer kaybıyla Milliyet Blog'u, alelâde blog sayfalarının klasmanına kadar düşüren seviyenin yine de yükseklerde tutunmasını bilen üyelerindendi, Erdal Bey. Neredeyse okuduğum hiçbir yazısında başkalarını rencide eden, sataşan, aşağılayan, hor gören, dışlayan, karalayan ifadelerle karşılaşmadım. Polemiklerden uzakta kaldı hep. Diğerleri ne idüğü belirsiz konulardan birbirlerinin damarına basarken, Erdal Bey, tarafların suyuna gitmeyi tercih ederdi. Bu özelliğini de, öğretmenlik mesleğinin Erdal Bey'e kazandırdığı bir erdem olarak görüyorum ben.

Facebook'tan arkadaşlık isteği göndermiştim Erdal Bey'e. Yanıtlamamıştı henüz. Ve artık yanıtlamayacak da. Kalbinden sorunu varmış, onunla cebelleşiyormuş meğer. Ta ki ne zaman sonra Sayın Hüseyin Başdoğan'ın yazısından aldım ölüm haberini.

Narçiçeği Nergiz Suzan Şanlıalp, Mustafa Mumcu, Kuşkayası Turgut Erbek... (Unuttuklarım varsa bağışlayın lütfen.) Onları da anmadan geçmek istemedim. Yanlarına bir komşu daha geldi şimdi Milliyet Blog'dan. Sayın Erdal Ceyhan'a Tanrı'dan rahmet, sevenlerine, ailesine ve tüm Milliyet Blog üyelerine sabır ve başsağlığı diliyorum.

Sonuçta Milliyet Blog, seviyeli ve zengin birikimli bir yazarını yitirdi. Mekânı Cennet olsun. Zaman zaman çeşitli nedenlerden, şikâyetlerden ötürü gemiyi terk edenler de oldu. Belki bu soruyu sormamın hiç yeri, zamanı değil ama; sahi kaç kişi kaldık bu arada?

SON BİR NOT: Sayın Erdal Ceyhan'ın anısına yazmış olduğum yazımda, yaptığım tespitlerden hedef aldığım herhangi bir şahıs ve grup bulunmamaktadır. Sadece bir konudaki rahatsızlığımı dile getirdim. Yazıma yapacağınız yorumlarınızda, bu noktayı da göz önünde bulundurmanızı rica ediyorum. Olumsuz eleştiri içeren ve hakarete varabilecek yorumlar yayınlanmayacaktır. (Gerçi olmaz ama 11 yıla varan blog yazarlığı serüvenimde bunu bile gördüm.)

 
Toplam blog
: 266
: 1321
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1982 yılında İstanbul'da doğdum. Açık Öğretim Fakültesi İşletme Lisans eğitimimi 2005 yılında tam..