Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '14

 
Kategori
Deneme
 

Yılın başı

Yılın başı
 

Birbirimiz olmadan yıl başını alıp da gidiyor. Adın nefesim olmuş aşkım, nefes aldıkça gönlümden adın düşüyor, nefesim seni çağırıyor. Yeni yılın sevinçlerini de aldım, çarşı pazarda satılmıyor elbet, bir şekilde yolunu buldum, aldım. Çakallık bu, biliyorum. Bizim için aldım. İkimiz için, her şeyim için; senin için...

Artık birbirimiz olmadan alıp da başını gitmesin yıl. Bir de buna ‘Yılbaşı' diyoruz. Sensiz başım bende bile değil, yılın başını neyleyim? Bir şarkının çürümüş notalarında arzuhâllerimi sallandırdım. Bilirsin, salıncaklı düşlerim izmaritsizliğimizin bedelini her daim ödetir. İkimiz de sigara içmeyiz, yalnız aramızda bir fark var sevgilim. Ben, sensiz günlerde dahi seni içerim. Yangın olursun içerimde, dumanım tüter, serden alıp giderim kendimi, başım bende bile olmaz ki...

2013'ün el sallayışlarını görmek içimi acıtıyor. Bugün, bu yaşımın son günü... Yeni yaş, yeni umutlar, yeni ‘sen'ler diliyorum bana. Yeni ‘ben'ler diliyorum sana. Çokça sevmelerimiz olsun 2014'ün şafak sayılı dermanlı yaralarında.
 Sen olmadan geçirdiğim şu koskoca yıl, benden ayrı yaşadı sanki. Yıl bir yere gitti, ben bir yere gittim.

Artık seni istiyorum. İsteyip, bağ fiillerimi gözyaşıma döküp, bütün eylemsizliğimden çıkıyorum.
Çıkaralım sevgilim çarşaflı hadiselerimizi. Bülent Ortaçgil ‘Sensiz Olmaz' der, benim gönlümün üstü açılır, hiçbir çarşaf örtemez aşk ayıbımı.
Yok, hakikaten sensiz olmaz. Olmazlar bile sensiz olmaz. Yıl sonu, bizim başlangıcımız olacak. Bir başka hissediyorum, ilk gün gibi. Hatırlar mısın? Yasemin kokulu sevmelerimle sana geldiğimde, ter kokan günahlı aşkı itelemiştim. Korkak bir sevendim!

Artık cesurum. Bütün cesur hâllerimi önüne saçtım, seç, beğen, al... Bir fotoğraf var elimde, yamacıma gelmiş, paraşütüm olmuş sanırsın. Yamaç paraşütüne bağladım konuyu, aşk insanıyız ne yaparsın...
Aşk, saçmalatmaz mı en edebi insanı? Çırılçıplak kelimelerim. Bu gece, bu satırlardan sonra duşa girecekler. Yeni yılda aklanıp paklanıp, yine sana gelecekler. Başkasını yazar mı sanıyorsun kalemim?
Elim küsmez mi sonra bana? Küskün satırlarım boynu bükük yanlışlarında küfretmezler mi bana?
Yum gözlerini sevdiğim, sevdiğim; tek sevdiğim... Gözlerinden damlasın yağmurlar. 2013'ün son bereketi üzerimize yağsın. Şemsiye istemem. Seninle yanmak varsa, seninle donmak da saadetlerin en güzelidir.
Oldu mu? Sesini duyuyorum. Aşk yaka paça getiriyor seni bana. O benden daha vicdansız.
Dur! Sevgilimi sürükleyemezsin öyle yerde. Biz seni yerden kaldırıp var ettiysek, aşk deyip bağrımıza bastıysak, bizi yerlerde sürükleme imkânını sana devretmek için değil; canımızın en içinde, ta dibinde bize umut ol diye yaptık.
Ver elini sevgilim. 2013 başını alıp da gidiyor. El salladı bak. Ellerimizin birbirine kenetlendiğini görüp, mutlu oldu belli ki... Ben de aldım başımı, senden yine sana geliyorum.
Şimdi öpebilirsin buzlu satırlarımı. Kar yağmadı ama; böyle de yapay bir süs bırakır aşk kokan satırlarım...
Yeni yılımız kutlu olsun her şeyim... ‘Her' olmazsa ‘Hiç' yaşar. Ben artık gitmeni değil, kalmanı istiyorum.
Hiçler gitsin. ‘Her şeyim' sen ‘her daim' var ol. Eriyebilirim artık gönlünde. Ben bir kar tanesiyim sensiz düşlerimde. Ama ellerimiz ayrılmasın hiç dersen, yağmura bile razı olurum bu gidişle...

Dilâra AKSOY

http://www.twitter.com/merhabaomrum

 
Toplam blog
: 196
: 226
Kayıt tarihi
: 03.01.13
 
 

     1989 doğumlu, İstanbul Üniversitesi Felsefe mezunu. 10 yaşında şiir yazarak başladığı kalem ..