Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Yılın kırmızı ve çiçekli tarihi

Yılın kırmızı ve çiçekli tarihi
 

Kadın haklarını çeğnemeyin artık


Yürekleri ile konuşup gözleri ile gülen ve elleri ile şifa dağıtan bayanlar!
8 mart bayramınız kutlu olsun!
Analar ve kız evlatlar!
1857 tarihinden bu yana kadın zarifliğimiz ile hak ettiğimiz en güzel yaşam koşulları için mücadele vermekteyiz.
Fakat bunca seneden günümüze kadar çok cüzi nailiyetler elde etmişizdir:
Seçkilere katılma hakkı kazanmışız ama yine de hakkımız olanı seçemiyoruz.
Çalışma hukukumuza nail olmuşuz ama hak ettiğimiz ücreti alamamaktayız.
Sevdiğmiz insanı bir ömür eş olarak seçme hakkımız var ama bir ömür önemsenmeyi eşlerimizden görmüyoruz.
Oysa biz bayanlar, Muson yağmurları gibi gözlerimizden sel akarken, sahrada kopan çöl fırtınası gibi kükrerken bile ardından güneş olup ısıtmasını biliriz.
Oysa biz hiç bir zorlukta bile yüreğimizi sevgiye açmaktan ve sevmekten korkmuyoruz.

Biz bayanlar hayat sahnesinde bir kuşun iki kanadından biriyiz. Tek kanatla uçamayan erkekler bunu anlamakta çok acizler ve yüz yıllardır tek kanatla uçmak için çabalamaktadırlar.
Biz yaralı kanatlar olan bayanlar ise yerlerde acı çekmekte ve sürünmekteyiz.
Oysa bizsiz hiç bir medeni ve uygar, sivil ve refah hayat söz konusu bile değil.
Medeni dünya ancak biz bayanlarla berkarar olabilir.
Bu iddiamı tüm erkeklere duyuruyorum.
İtirazı olan erkekler bunun aksini bana ıspatlasın.
Yine söylüyorum bizsiz hayat yok, bizsiz mutluluk ta yok!

 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..